Κέντρο  Ψυχολογικών  Εφαρμογών  για  Ενηλίκους  Ανηλίκους  Ομάδες  Οργανώσεις  Κοινότητες

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc. Occ Psy, T. +302262302619, K. +306977702872, skype: iotrip

 

Βιογραφικό  > Επικοινωνήστε μαζί μου > Υπηρεσίες  > Blog > English

 

ψυχική υγεία και ευημερία | ανθρώπινες σχέσεις | οικογένεια, παιδί, έφηβος | εργασία/επιχειρήσεις | μάθηση και ανάπτυξη | πολιτισμός

 

 

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ

 

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου, MSc Occ Psy

 

Σε αυτή την ενότητα ασχολούμαστε με την κατανόηση, την αντιμετώπιση και την αξιοποίηση των συναισθημάτων.

 

"Καλοκαιρινά" συναισθήματα

Το κουτί

Συναισθηματική έκφραση ή αυτοσυγκράτηση;

Ανία

 

 

"Καλοκαιρινά" συναισθήματα

Το καλοκαίρι είναι η πιο αποκαλυπτική των συναισθημάτων εποχή. Βγαίνουν τα ρούχα, βγαίνουν τα συναισθήματα. Άλλοτε αλληλοσυγκρουόμενα, άλλοτε σε σύμπνοια. Κατά μία έννοια όλα τα συναισθήματα είναι καλά. Αλλά το "καλά" είναι ένας αξιολόγικος χαρακτηρισμός. Τα συναισθήματα περισσότερο από το να αξιολογούνται χρειάζεται να βιώνονται. Στον ιδιωτικό χώρο και στο δημόσιο χώρο. Κι έχει να μας "πει" πολλά η βίωσή τους. Ενδοσκόπηση και ενσυναίσθηση: δύο από τα κυριότερα "λόγια" τους. Ακολουθούν τέσσερις όχι και τόσο καλές συναισθηματικές εκδοχές.

Copyright, 26/7/17, I. N. T.

 

"Κλειστό" λόγω διακοπών

Photo by piotr chrobot on Unsplash

Ανέκφραστα συναισθήματα.

 

Ασυγκράτητη ορμή

Photo by michael mims on Unsplash

Ανεξέλεγκτα συναισθήματα.

 

Αυτοσυγκράτηση

Photo by alexey lin on Unsplash

Ελεγχόμενα συναισθήματα.

 

Χειραγώγηση

Photo by raphael biscaldi on Unsplash

Χειραγωγούμενα συναισθήματα.

 

 

Το κουτί

Βγαίνοντας από το κουτί.

Κλασικό ψυχολογικό αίτημα.

Εκεί έξω από το κουτί της (αυτοπεριοριστικής) λογικής, μπορεί να βρίσκονται τα συναισθήματα. Τα οποία βεβαίως σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί να βρίσκονται κλεισμένα μέσα στο κουτί ή και θαμμένα κάτω από τον όγκο του κουτιού - ενώ ως παρόρμηση μπορεί να είναι ο σεισμός που θα γκρεμίσει το κουτί, όταν δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Copyright, 16/6/17, I. N. T.

 

Πρόσφατη μεταανάλυση χιλιάδων ψυχολογικών ερευνών1 αποκαλύπτει ότι η συγκράτηση ή η καταπίεση συναισθημάτων συνδέεται με λιγότερη κοινωνική ευημερία, που σημαίνει περισσότερο αρνητικές πρώτες εντυπώσεις, λιγότερη κοινωνική υποστήριξη, λιγότερη κοινωνική ικανοποίηση και χαμηλότερη ποιότητα ρομαντικών σχέσεων. Αντιθέτως, η έκφραση των θετικών και των γενικών (μη ειδικών) συναισθημάτων σχετίζεται με καλύτερα κοινωνικά αποτελέσματα. Η δε έκφραση των αρνητικών συναισθημάτων (όπως ο θυμός) σχετίζεται με χειρότερα κοινωνικά αποτελέσματα, καθιστώντας σημαντικό το ρόλο της ρύθμισης στην έκφραση των συναισθημάτων. Η έκφραση των συναισθημάτων παίζει σημαντικό ρόλο στη μετάδοση σημαντικών κοινωνικών πληροφοριών όπως είναι η συναισθηματική κατάσταση και η πρόθεση της συμπεριφοράς.

1. Chervonsky E., Hunt C. (2017). Suppression and expression of emotion in social and interpersonal outcomes: A meta-analysis. Emotion, Vol 17(4), Jun, 669-683.

Copyright, 27/5/17, I. N. T.

 

 

 

Πρόσφατη ψυχολογική έρευνα1 για την ανία στην καθημερινή ζωή των αμερικάνων, που έγινε μέσω iPhone app (εφαρμογή στην οποία ένα αντιπροσωπευτικό του πληθυσμού δείγμα 4000 ατόμων κατέγραφε τη διάθεσή του κάθε μισή ώρα), έδειξε ότι η ανία πάει μαζί με άλλα δυσάρεστα συναισθήματα όπως η μοναξιά, η λύπη ακόμα και ο θυμός. Βρέθηκε επίσης ότι άνθρωποι με χαμηλότερο εισόδημα και χαμηλότερο εκπαιδευτικό επίπεδο είναι κατά μέσο όρο πιο πιθανό να βαριούνται, ενώ οι γυναίκες και οι έγγαμοι είναι λιγότερο πιθανό. Σημαντικό εύρημα ήταν ο εντοπισμός των λιγότερο βαρετών δραστηριοτήτων: αθλητικές δραστηριότητες, προσωπική περιποίηση, χρόνος με φίλους και οικογένεια, και των περισσότερο βαρετών δραστηριοτήτων: μελέτη, εργασία και αλληλεπίδραση με αγνώστους. Το εύρημα αυτό καταδεικνύει ότι η ανία είναι απόρροια της συμπεριφοράς κάποιου (τι κάνει και πλήττει ή τι δεν κάνει και βαριέται) και όχι του χαρακτήρα του (τι είναι). Συνεπώς καταρρίπτεται ο κοινός νους «δεν υπάρχουν βαρετά πράγματα αλλά βαρετοί άνθρωποι» και αναδεικνύεται η σημασία που έχει να ασχολείται κάποιος με πράγματα που ο ίδιος επιλέγει γιατί τον ενδιαφέρουν, τον παρακινούν, του δίνουν νόημα, και που ο ίδιος τα κάνει με τον τρόπο που του αρέσει.

1. Chin, A., Markey A., Bhargava S., Kassam K., Loewenstein G. (2017). Bored in the USA: Experience sampling and boredom in everyday life. Emotion, Vol 17(2), Mar, 359-368.

Copyright, 25/5/17, I. N. T.

 

 

Θερινό Σχολείο 2017

Το θερινό μας σχολείο 2017 περιλαμβάνει μαθήματα ευελιξίας του εγκεφάλου που έχει ζαλιστεί από τη «βαβούρα» του σύγχρονου πολιτισμού:

Μαθήματα Ευελιξίας Εγκεφάλου

εγκεφαλική γυμναστική (ψυχολογικό coaching) για την καλλιέργεια της συναισθηματικής ευφυίας

Copyright, 11/5/17, I. N. T.

 

 

 

Copyright, 2017, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά. 

 

 

 

Εάν έχετε απορίες ή σχόλια, θα χαρώ για την επικοινωνία.

Υπογράφει η Ι. Ν. Τριπερίνα

 

    

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

 

 

         

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2017, αριθμός αδείας ψυχολόγου 3750-19/5/97

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc. Occ Psy, T. +302262302619, K. +306977702872, skype: iotrip