Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών για ιδιώτες και επιχειρήσεις

>Βιογραφικό  >Επικοινωνήστε μαζί μου  >Υπηρεσίες  >Blog  >English 

 

 

Εφαρμοσμένη Ψυχολογία το 2017 - ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ

 

Δεξαμενή σκέψης

Ψυχολογική επιστημονική θεωρία και πράξη

 

 

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου, MSc Occ Psy
 

 

η ψυχολογία που εφαρμόζουμε για τη διευκόλυνση και ενδυνάμωση της καθημερινής ζωής
των ανθρώπων, των ζευγαριών, των ομάδων, των οργανώσεων, της κοινότητας

 

 

Πώς μοιραζόμαστε τα καλά νέα ανάλογα με το χαρακτήρα

Ηθική παρενόχληση στο χώρο εργασίας

Ας μιλήσουμε για την κατάθλιψη

Ηθική και διλήμματα

Ερωτήσεις

Έρως και Ψυχή

Ανησυχία και τελειοθηρία

Ματαίωση: αντιμετωπίζοντάς την

Θεωρία του Νου: εφαμοργή σε οχτάχρονα

Ενσυναίσθηση και Ανατροφοδότηση

Θέλετε να αξιοποιήσετε τη δεξαμενή σκέψης μας εμβαθύνοντας στα θέματά της; Δείτε πώς.

 

 

Πώς μοιραζόμαστε τα καλά νέα ανάλογα με το χαρακτήρα

Το πώς μοιραζόμαστε τα καλά νέα στην πόλη αποκαλύπτει το χαρακτήρα μας

Μια πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Individual Differences δείχνει ότι η ανταλλαγή θετικών γεγονότων με τους άλλους είναι ευεργετική για την ευημερία και αποκαλύπτει στοιχεία του χαρακτήρα. Τρόποι ανταλλαγής που διερευνήθηκαν ήταν το μοίρασμα με στενούς φίλους, το μοίρασμα με κάποιους που μπορεί να ζηλέψουν ή να αναστατωθούν, και η μαζική κοινή χρήση χρησιμοποιώντας τις τεχνολογίες της επικοινωνίας. Αυτά τα προφίλ συνδέθηκαν με το φύλο, τα Big Five χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, το ναρκισσισμό, και την ενσυναίσθηση. Τα άτομα που είχαν την τάση να καυχώνται όταν μοιράζονται τις θετικές εμπειρίες τους είχαν περισσότερες πιθανότητες να είναι άντρες, ανέφεραν λιγότερη τερπνότητα, λιγότερη ευσυνειδησία, και λιγότερη ενσυναίσθηση, ενώ όσοι είχαν την τάση να καυχώνται και να κάνουν μαζική κοινή χρήση ανέφεραν τα υψηλότερα επίπεδα ναρκισσισμού. Αυτά τα ευρήματα θα μπορούσαν να μας ωθήσουν να σκεφτούμε πάνω στο ιδιωτικό και στο δημόσιο, στο είναι και στο φαίνεσθαι. Θυμόμαστε ότι, 15-20 χρόνια πριν, πολλοί κατέκριναν το Βig Brother της TV ως το μεγάλο αδερφό του Όργουελ, ενώ τώρα πολλοί εκθέτουν στο διαδίκτυο στιγμιότυπα της καθημερινότητας από την προσωπική και οικογενειακή τους ζωή.

Copyright, 26/2/17, I. N. T.

How do people share their positive events? Individual differences in capitalizing, bragging, and mass-sharing. Palmer, Cara A.; Ramsey, Meagan A.; Morey, Jennifer N.; Gentzler, Amy L. Journal of Individual Differences, Vol 37(4), 2016, 250-259.

Research suggests that sharing positive events with others is beneficial for well-being, yet little is known about how positive events are shared with others and who is most likely to share their positive events. The current study expanded on previous research by investigating how positive events are shared and individual differences in how people share these events. Participants (N = 251) reported on their likelihood to share positive events in three ways: capitalizing (sharing with close others), bragging (sharing with someone who may become jealous or upset), and mass-sharing (sharing with many people at once using communication technology) across a range of positive scenarios. Using cluster analysis, five meaningful profiles of sharing patterns emerged. These profiles were associated with gender, Big Five personality traits, narcissism, and empathy. Individuals who tended to brag when they shared their positive events were more likely to be men, reported less agreeableness, less conscientiousness, and less empathy, whereas those who tended to brag and mass-share reported the highest levels of narcissism. These results have important theoretical and practical implications for the growing body of research on sharing positive events. (PsycINFO Database Record (c) 2016 APA, all rights reserved)

 

 

Ηθική παρενόχληση στο χώρο εργασίας

Η εργασία στην πόλη σαν ζούγκλα

Η ηθική παρενόχληση (mobbing) είναι συνηθισμένο πλέον φαινόμενο στα εργασιακά περιβάλλοντα που επικρατεί η εργασιακή ανασφάλεια, το εργασιακό στρες, η επαγγελματική εξουθένωση, οι αρνητικές συνθήκες και χαρακτηριστικά εργασίας, ο ανταγωνισμός, το αντισυναδελφικό πνεύμα. Οι συνέπειες είναι μεγάλες τόσο για την ψυχική υγεία του θύματος, όσο και για το κλίμα του οργανισμού.

Αναγνωρίστε ποιες είναι οι εκφοβιστικές ενέργειες που κάνει ο θύτης προς το θύμα για να αξιολογήσετε την κατάσταση, να αναλάβετε δράση ή να ζητήσετε υποστήριξη:

Απόρριψη, περιθωριοποίηση, απομόνωση και μόλυνση των σχέσεων του θύματος με συναδέλφους ή εξυπηρετούμενους, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ως πληροφοριοδότες του θύτη.

Προσβολή της αξιοπρέπειας και της επαγγελματικής επάρκειας του θύματος με ψευδείς κατηγορίες μέσω συκοφαντικών παρατηρήσεων για το χαρακτήρα του και τις επαγγελματικές του ικανότητες, που στιγματίζουν τη φήμη του στο εργασιακό περιβάλλον. Ο θύτης επανειλημμένως κατακρίνει το θύμα για ασήμαντα λάθη, επιβαρύνει το θύμα με υπερβολικά ή υποτιμητικά καθήκοντα, λογοκρίνει ή υποκλέπτει τις εργασίες του θύματος, ενώ αντιμετωπίζει με δυσμένεια τις αιτήσεις του θύματος για άδεια

Τα κίνητρα και ο τύπος του θύτη, το τύπος του θύματος και των παρατηρητών έχουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον, θα τα μοιραστούμε μαζί σας εν καιρώ.

Copyright, 25/2/17, I. N. T.

 

 

Ας μιλήσουμε για την κατάθλιψη

Η θλιμμένη κρυμμένη όψη της πόλης

"Ας μιλήσουμε για την κατάθλιψη" διατείνεται ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO), καθώς οι άνθρωποι που ζουν με κατάθλιψη αυξήθηκαν περισσότερο από 18%, από το 2005 έως το 2015. Η κατάθλιψη είναι η μεγαλύτερη αιτία ανικανότητας παγκοσμίως - άρα η κατάθλιψη κάνει τους ανθρώπους αδρανείς και παθητικούς. Περισσότερο από το 80% των κρουσμάτων εντοπίζεται στις χώρες με χαμηλά και μεσαία εισοδήματα. "The number of people living with depression increased by more than 18% between 2005 and 2015, according to a new WHO report. Depression is also the largest cause of disability worldwide. More than 80% of this disease burden is among people living in low- and middle-income countries."

Αναρωτιώμαστε λοιπόν για τη σχέση που έχει η κατάθλιψη με την κοινωνική τάση να μην γίνονται αποδεκτά τα δυσάρεστα ή δύσκολα συναισθήματα - ακόμα κι ο θάνατος, το πιο βέβαιο μέρος της ζωής, είναι ταμπού και ο φόβος θανάτου ένας από τους πιο συνηθισμένους στην εποχή μας. Σκεφτόμαστε τα καταναλωτικά πρότυπα που επιτάσσουν ευτυχία και επιτυχία ορίζοντάς την με πολύ συγκεκριμένους όρους. Προσέχουμε τον παράγοντα του "εξωτερικού κέντρου ελέγχου", των εξωγενών παραγόντων που καθορίζουν τα πράγματα, που έχει πείσει ότι ξεπερνάει τη δύναμη του "εσωτερικού κέντρου ελέγχου", της πρωτοβουλίας, της προσωπικής ευθύνης, της προσωπικής δυνατότητας. Κρίνουμε τη βιολογική θεώρηση του συναισθήματος και της συμπεριφοράς που οδήγησε στην αύξηση της χρήσης των ψυχοφαρμάκων (γενετικά αίτια διαταραχών συνδέονται με εγκεφαλικές βλάβες όπου οι χημικές ουσίες του εγκεφάλου βρίσκουν το φαρμακευτικό συμπληρωματικό ισοδύναμο). Παρατηρούμε τη σχέση που έχει η κατάθλιψη με την προσωπική ιστορία, τη δυναμική της οικογένειας, την κουλτούρα των οργανώσεων και της κοινότητας, τοπικής και παγκόσμιας, την κατανόηση της ζωής του ανθρώπου στο σπίτι, στο σχολείο, στο χώρο εργασίας, στην πόλη, στον κόσμο.

Βίντεο για την κατάθλιψη του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με παγκόσμια προοπτική:

Το βίντεο “Είχα ένα μαύρο σκύλο, τον έλεγαν κατάθλιψη”, στο οποίο περιγράφονται πρακτικά βήματα ώστε το άτομο να αναγνωρίσει την κατάθλιψη και να μπορέσει να την ξεπεράσει.

https://www.youtube.com/watch?v=zvNuJnh3Yxg

Το βίντεο-οδηγός “Η ζωή με το μαύρο σκύλο” απευθύνεται σε φίλους, συγγενείς, πάσχοντες και φροντιστές. Παρέχει κατευθυντήριες γραμμές και συμβουλές για όσους πάσχουν από κατάθλιψη αλλά και για όσους φροντίζουν ή έχουν στο κοντινό τους περιβάλλον ένα άτομο με κατάθλιψη.

https://www.youtube.com/watch?v=FoGsl1kexi8
Copyright, 24/2/17, I. N. T.

 

 

Ηθική και διλήμματα

Όταν η ψυχολογία συναντά τη φιλοσοφία στην πόλη

Από την ηθική φιλοσοφία (των αθρώπων της πόλης που κάνουν πολλές δηλώσεις, όπως παρατηρήσαμε στις 16/2/17, χωρίς κριτικό πνεύμα και με βραχεία μνήμη), περνάμε στα ηθικά διλήμματα των ανθρώπων της ίδιας πόλης που ρωτούν στην προσπάθειά τους να πάρουν υπεύθυνα αποφάσεις.

Ηθική φιλοσοφία:

Ηθικός ρεαλισμός (moral realism): γενική δήλωση πχ. «Αυτό είναι κακό».

Υποκειμενισμός (subjectivism): προσωπική δήλωση πχ. «Αυτό είναι κακό κατά την κρίση μου».

Συναισθηματισμός (emotivism): προσωπική έκφραση (με υποβόσκουσα διάθεση επιρροής) πχ. «Κάτω το κακό».

Καθοδηγητισμός (prescriptivism): διδακτική ή απαγορευτική έκφραση πχ. «Μην κάνεις το κακό».

Ηθικά διλήμματα:

Πώς να ζήσω μια καλή ζωή;

Τι είναι το καλό και το κακό;

Ποια είναι τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις μου;

Τι είναι το σωστό και το λάθος;

Οι απαντήσεις θα προέλθουν από κάποιον ή κάποιους από τους παρακάτω τρόπους: από το Θεό και τη θρησκεία, από την ανθρώπινη συνείδηση και διαίσθηση, από την ανάλυση του κόστους και του οφέλους των αιτίων και των αποτελεσμάτων, από το παράδειγμα των ανθρώπων που λειτουργούν ως πρότυπα, από την επιθυμία να κάνουν οι άνθρωποι το καλύτερο σε κάθε ξεχωριστή περίσταση, από την πολιτική εξουσία και τον πολιτισμό.

Οι τρεις ερωτήσεις του Σκωτσέζου Φιλόσοφου Αλασντάιρ Μάσιντιρ (1929-):

Ποιος είμαι;

Ποιος θέλω να γίνω;

Πώς θα φτάσω εκεί;

Οι τρεις ερωτήσεις του Σέρβου Θεολόγου π. Νικολάι Βελιμίροβιτς (1980-1956):

Ποιος είμαι;

Πόσος είμαι;

Για τι είμαι;

Copyright, 19/2/17, I. N. T.

 

 

Ερωτήσεις

Υπάρχει χρόνος για ερωτήσεις, άραγε, στην πόλη;

Μας αρέσει αυτή η φωτογραφία, αν και δεν μας αρέσει η προστακτική της.

Μας αρέσει να κάνουμε και να δεχόμαστε ερωτήσεις.

Στην πόλη σήμερα ακούγονται περισσότερες δηλώσεις παρά ερωτήσεις.

Στην ψυχολογία διατυπώνουμε ερωτήσεις. Ανοιχτές ερωτήσεις. Στη συνέχεια κάνουμε υποθέσεις και διερευνούμε εάν επιβεβαιώνονται ή διαψεύδονται.

Τι σχέση έχει η πληροφορία με τη γνώση και τη μάθηση;

Η ανταλλαγή απόψεων με το διάλογο;

Οι διαφορετικές αντιλήψεις με τη σύγκρουση;

Η ανωνυμία με την ελευθερία και την ασφάλεια;

Copyright, 16/2/17, I. N. T.

 

 

Έρως και Ψυχή

Έρως και Ψυχή, Αντόνιο Κανόβα, Μουσείο του Λούβρου

By I, Sailko, CC BY 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=5895300

Ο Έρωτας στην πόλη σήμερα κρύφτηκε από το πολύ το κρύο μέσα σε χοντρά ρούχα.

Όσοι τον κατάλαβαν είπαν πως είναι βιαστικός, ευτραφής και πως δεν κρατάει τόξο, αλλά smartphone, από όπου στέλνει ερωτικά βέλη με τα social media.

O Έρωτας σήμερα ρίχνει τα βέλη του κυριαρχώντας στην Ψυχή; Ή

Ο Έρωτας απολαμβάνει τη σχέση του με την Ψυχή, όσο την απολαμβάνει κι εκείνη;

Aνήμερα της ορθόδοξης γιορτής του έρωτα των Αγίων Ακύλα και Πρισκίλλης και περιμένοντας τον καθολικό Άγιο Βαλεντίνο της 14ης Φεβρουαρίου, διαβάζουμε το μύθο του Απουλήιου για την Ψυχή και τον Έρωτα, και ακούμε το τραγούδι της Edith Piaf "L' hymne a l' amour", οι στίχοι του οποίου λέγεται ότι είναι βασισμένοι στο κείμενο του Αποστόλου Παύλου "Ο ύμνος της αγάπης" Προς Κορινθίους Α’ Επιστολής. Συνδυασμός γραφής, μουσικής και γλυπτικής από όλες τις εποχές, ως "φόντο" για να παρατηρήσουμε τον άνθρωπο της πόλης σήμερα, που ζει την αγάπη και τον έρωτα με τη δική του ψυχή. Αυτό το "φόντο" αποτελεί ένα πολιτισμικό πλαίσιο μέσα από το οποίο αναδεικνύονται οι εκφάνσεις του έρωτα, της αγάπης και της ψυχής, αναπόφευκτα αρχετυπικές, αν και προσλαμβάνουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της εποχής τους. Το πολιτισμικό πλαίσιο βέβαια καθορίζεται από την κυρίαρχη κουλτούρα και παραλείπει την αντικουλτούρα, η οποία θα ολοκλήρωνε την εικόνα του σύγχρονου πολιτισμού. Διάλογος μεταξύ κουλτούρας και αντικουλτούρας θα μπορούσαν να είναι τα παραπάνω ερωτήματα και πολύ περισσότερα.

Copyright, 13/2/17, I. N. T.

 

 

Ανησυχία και τελειοθηρία

Το άγχος της πόλης

Όταν η ανησυχία επιμένει (γενικευμένο άγχος) είναι ίσως γιατί οι ανήσυχοι τύποι πιστεύουν ότι όσο συνεχίζουν να ανησυχούν μπορεί να εμποδίσουν να συμβεί το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να προετοιμαστούν για το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να επιλύσουν προβλήματα, μέσω μιας τελειοθηρικής προσέγγισης. Οι λιγότερο ανήσυχοι/αγχώδεις τύποι σταματούν να ανησυχούν όταν η ανησυχία δεν τους κάνει να νιώθουν καλά. Η ψυχολογία παρεμβαίνει αποτελεσματικά στη συναισθηματική, σωματική, αντιληπτική και συμπεριφορική ρύθμιση των ανησυχιών, όπως καταδεικνύει και η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε:

The preservative worry bout: A review of cognitive, affective and motivational factors that contribute to worry perseveration

G.C.L. Davey & F. Meeten

Biological Psychology, Volume 121, Part B, December 2016, Pages 233–243.

Copyright, 9/2/17, I. N. T.

 

 

Ματαίωση: αντιμετωπίζοντάς την

Η πόλη που ματαιώνει του πολίτες της

«Δεν την παλεύω!» λένε οι έφηβοι. Και τα παιδιά γκρινιάζουν και παραπονιούνται «Δεν μπορώ, είναι δύσκολο!». Παιδιά, έφηβοι και φυσικά ενήλικοι βιώνουν στη ζωή πολλές ματαιώσεις, που έρχονται ως αποτέλεσμα της αδυναμίας τους οι προσπάθειές τους να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις επιθυμίες τους. Η ματαίωση μεταδίδει το μήνυμα ότι δεν μπορεί να συνεχίσει να κάνει κάποιος λίγο περισσότερο ή λιγότερο από το ίδιο, γιατί δεν έχει αποτέλεσμα. Χρειάζεται να βρει τρόπο να κάνει κάτι διαφορετικά, να δοκιμάσει διαφορετικές προσεγγίσεις. Ίσως ακόμα χρειάζεται να επαναπροσδιορίσει ορθότερα τις ανάγκες και τις επιθυμίες του - τις σκέψεις, τα συναισθήματα που σχετίζονται με αυτές. Και τέλος χρήσιμο είναι να εξασκηθεί στην υπομονή, στον κόπο, στην προσπάθεια, στον αγώνα, γιατί μπορεί κάτι να είναι δύσκολο, αλλά αξίζει να προσπαθήσει κανείς. Μπορεί να δοκιμάσει τον ένα και τον άλλο τρόπο, να μάθει από τα λάθη του και να επαναπροσδιορίσει την τακτική του στην προσπάθειά του να καταφέρει αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία για εκείνον. Η ψυχολογία είναι συνεργάτης σε αυτό τον αγώνα με ψυχοεκπαιδευτικές και υποστηρικτικές παρεμβάσεις, ακόμα και θεραπευτικές σε κάποιες περιπτώσεις. Προγράμματα για την αντιμετώπιση της ματαίωσης έχουν πάρει τον τίτλο "μαθήματα αισιοδοξίας", "μαθήματα ανθεκτικότητας", "αγωγή συναισθηματικής ευφυίας" ή πιο παραδοσιακά "διαχείριση στρες" και αφορούν ενδεικτικά την επίγνωση, την εμψύχωση, την παρακίνηση, την αναζήτηση νοήματος, σκοπού και τον προσδιορισμό στόχων, την τόνωση της αυτοπεποίθησης, και την παροχή εργαλείων διεκδικητικότητας.

Copyright, 7/2/17, I. N. T.

 

 

Θεωρία του Νου: εφαμοργή σε οχτάχρονα

Τα παιδιά της πόλης

Η Θεωρία του Νου (Premack & Woodruff, 1978) πρεσβεύει ότι καθένας μας βασίζεται σε μια ψυχολογία του κοινού νου που μας επιτρέπει να αποδίδουμε νοητικές καταστάσεις (συναισθήματα, σκέψεις, αντιλήψεις, πεποιθήσεις, επιθυμίες, προθέσεις, προσδοκίες, όνειρα, ευχές) στους εαυτούς μας και στους άλλους, με στόχο την ερμηνεία της συμπεριφοράς. Μια πρόσφατη έρευνα (Bianco & Lecce, 2016) καταδεικνύει ότι η θεωρία του νου μπορεί να διδαχτεί σε οχτάχρονα παιδιά, από δασκάλους που τους εκπαίδευσαν κατάλληλα οι ψυχολόγοι, βελτιώνοντας τις σχέσεις των παιδιών με τους άλλους και τις επιδόσεις τους στο σχολείο.

Η γνώση δημιουργείται από τον ανθρώπινο νου που με κριτική σκέψη προσπαθεί να κατανοήσει την έμμεσα γνωστή πραγματικότητα, διατυπώνοντας κρίσεις που υπόκεινται σε έλεγχο και σύγκριση με βάση κριτήρια.

Ένα παράδειγμα για το πώς καλλιεργούμε τη θεωρία του νου: δείχνοντας στα παιδιά εικόνες με κοινωνικές καταστάσεις που ενέχουν παρανοήσεις, λάθη ή μπλόφες, και καλώντας τα να αναγνωρίσουν πώς μπορεί να σκέφτονται οι άνθρωποι που παίρνουν μέρος σε αυτές τις καταστάσεις και μετά να συζητήσουν τις διαφορετικές εκτιμήσεις τους σε ομάδες.

Στοιχεία έρευνας:

Translating child development research into practice: Can teachers foster children's theory of mind in primary school?

By F. Bianco & S. Lecce (2016)

British Journal of Educational Psychology, Volume 86, Issue 4, December 2016, Pages 592–605.

Copyright, 3/2/17, I. N. T.

 

 

Ενσυναίσθηση και Ανατροφοδότηση

Πόσο ερχόμαστε στη θέση των άλλων συμπολιτών μας; Όχι μόνο αυτών της δικής μας "ομάδας".

Η ενσυναίσθηση είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας της συναισθηματικής ευφυίας. Το να βιώνουμε τα δικά μας συναισθήματα μάς καθιστά ικανούς να κατανοούμε τα συναισθήματα των άλλων και να μπορούμε να έρθουμε στη θέση τους, καθώς προσπαθούμε να νιώσουμε όπως νιώθουν, να σκεφτούμε όπως σκέφτονται, να αναγνωρίσουμε τι έχουν ανάγκη και να ανταποκριθούμε σε όλα αυτά, όχι ταυτιζόμενοι βαλτώνοντας, αλλά ανατροφοδοτώντας τους άλλους και διευκολύνοντάς τους να προχωρήσουν παρακάτω στο βαθμό και στο χρόνο που μπορούν. Η ανατροφοδότηση είναι η παροχή πληροφόρησης για το τι έγινε αντιληπτό έτσι ώστε να μπορέσει να το αξιοποιήσει ο ανατροφοδοτούμενος για την αυτοεπίγνωσή του και για την εξέλιξη της επικοινωνίας ανατροφοδότη και ανατροφοδοτούμενου, ρόλοι που διαρκώς εναλλάσσονται.

Η ενσυναίσθηση και η ανατροφοδότηση είναι βασικές δεξιότητες των ψυχολόγων που καθορίζουν την επικοινωνία και τη σχέση μεταξύ ψυχολόγου και πελάτη-συμβουλευόμενου. 

Copyright, 2/2/17, I. N. T.

 

 

Όλα τα θέματα της δεξαμενής σκέψης μας εδώ.

 

Το θέμα του μήνα:

Σεξουαλικότητα και Σχέσεις

 

 

Θέλετε να αξιοποιήσετε τη δεξαμενή σκέψης μας εμβαθύνοντας στα θέματά της; Δοκιμάστε κάποιον από τους παρακάτω τρόπους:

 

Ομαδικές συναντήσεις στο χώρο μας. Οι ενδιαφερόμενοι (μεμονωμένα ή ως ομάδα) δηλώνουν το ενδιαφέρον τους και αφήνουν τα υπόλοιπα πάνω μας. Μέγεθος ομάδας: 8 άνθρωποι (+/- 4). Διάρκεια συνάντησης: 2 ώρες. Συχνότητα συναντήσεων: μία φορά το μήνα ή όπως το προσδιορίζει η ομάδα. Αριθμός συναντήσεων: 6 και όσες ακόμα θέλει η ομάδα. Χαρακτήρας συνάντησης: βιωματικός.

 

Ανοιχτή συναντήση, διάρκειας 2 ωρών, που περιλαμβάνει παρουσίαση ενός θέματος με οπτικοακουστικά μέσα και συζήτηση. Η διοργάνωση γίνεται από τον φορέα που ενδιαφέρεται να παρέχει ευκαιρίες ευαισθητοποίησης και ψυχοεκπαίδευσης στα μέλη του (μικρές ομάδες έως 25 ατόμων, μεσαίες ομάδες έως 50 ατόμων, μεγάλες ομάδες έως 100 ατόμων, ή πολύ μεγάλες ομάδες). Δεχόμαστε προσκλήσεις από παντού.

 

Ατομικά εξυπηρετούμε διαρκώς ενηλίκους και ανηλίκους με τις υπηρεσίες μας:

Ψυχολογική υποστήριξη

Ψυχολογική συμβουλευτική

Ψυχολογικό coaching

Ψυχολογική θεραπεία.

 

Όποιος ενδιαφέρεται για συμμετοχή στις ομαδικές συναντήσεις, για οργάνωση κάποιας ανοιχτής συνάντησης ή για ατομικές συνεδρίες, μάς παίρνει τηλέφωνο ή μάς στέλνει μήνυμα.

 

 

 

Copyright, 2017, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά. 

 

 

 

Εάν έχετε απορίες ή σχόλια, θα χαρώ για την επικοινωνία.

Υπογράφει η

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc. Occ Psy, αριθμός αδείας ψυχολόγου 3750-19/5/97

CleverCareer, Κέντρο Ψυχολογικών Εφαρμογών για ιδιώτες και επιχειρήσεις

Έδρα: Γληνού 38, 32200 Θήβα | T. +302262302619 | K. +306977702872

email: ioanna.triperina at clevercareer.gr | skype: iotrip

 

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2017