Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Ψυχολογία Προσώπων  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Ψυχολογία Δ.Β.Μάθησης  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

 

> Σχεδιασμός Εμπειρίας (Experience Design)

 

     in English

 

Σχεδιάζουμε βιωματικά παιχνίδια, προγράμματα, δράσεις

- σενάρια στα μέτρα σας 

- βασισμένα σε δεξιότητες συμπεριφοράς 

- αξιολόγηση και ανατροφοδότηση 

- για ανάπτυξη, μάθηση, υγεία, ψυχαγωγία, τέχνη, επιστήμη.

 

Έχετε πάρει μέρος σε εκπαιδευτικά/αναπτυξιακά προγράμματα και δραστηριότητες σχεδιασμένα με τη βιωματική μεθοδολογία;

Ήταν επαγγελματική η προσέγγιση ή μια πρόχειρη προσπάθεια της μόδας;

Ποια είναι η σημασία του βιώματος; Τι είναι ο σχεδιασμός βιωματικών παιχνιδιών/προγραμμάτων/δράσεων;

Γνωρίζετε ότι είναι επιστήμη και αποτελεί εξειδίκευσή μας;

 

Η μάθηση, η ανάπτυξη και η ψυχαγωγία είναι διαδικασίες που προσφέρονται έτοιμες προς «κατανάλωση» ή αναζητούνται και διαμορφώνονται βιωματικά; Παρακολουθούνται ως θέαμα παθητικά, ή δημιουργούνται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες οι οποίοι ταυτόχρονα είναι θιασώτες του παραγόμενου έργου τους;

 

Το βίωμα είναι αυτό που μένει στην ψυχή μας, ως αποτύπωμα της σκέψης, του συναισθήματος, της συμπεριφοράς, της κίνησης, των αισθήσεων και των αλληλεπιδράσεων που λαμβάνουν χώρα με αφορμή γεγονότα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά. Το βίωμα ούτε γράφεται, ούτε τραγουδιέται, ούτε ζωγραφίζεται, ούτε χορεύεται, ούτε δραματοποιείται. Απλώς "ζείται" (το ζούμε), και μπορεί να είναι γραφή, τραγούδι, ζωγραφιά, χορός, θεατρικό δράμα, όχι όμως έτοιμα προς κατανάλωση, αλλά δικές μας δημιουργίες. Είναι άλλο πράγμα να βιώσω ως θεατής μια θεατρική παράσταση κι άλλο να παίξω τη δική μου θεατρική πράξη.

 

Βίωμα είναι να αναζητείς λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζεις κι ας μην είναι οριστικές, να ρωτάς για να μαθαίνεις να ξαναρωτάς κι ας μην υπάρχουν τελεσίδικες απαντήσεις, να πηγαίνεις μπρος πίσω και πάλι από την αρχή, να πέφτεις και να σηκώνεσαι με ευγνωμοσύνη. Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν κάνει ερωτήσεις γιατί έχει ανάγκη από την ασφάλεια της βεβαιότητας. Την ασφάλεια της βεβαιότητας τη βρίσκει εκεί που του δίνονται οι βέβαιες απαντήσεις, ολοκληρωτικά, εξουσιαστικά, απολυταρχικά. Αυτό, στο μέγιστο βαθμό, γεννά το μηδενισμό. Ο μηδενισμός επιτρέπει την παραίτηση του ανθρώπου από την αναμέτρηση με σκληρά και δύσκολα ερωτήματα. Εκεί παύει το βίωμα κι αρχίζει η παθητικότητα, η εξάρτηση, ο καταναλωτισμός, ο μιμητισμός, η απώλεια της ταυτότητας....

Είναι πολύ δύσκολο να ορίσεις το βίωμα, γιατί οι λύσεις, οι απαντήσεις και η πορεία βιώνονται εξελικτικά, δεν μπορούν να περιοριστούν σε γλωσσική διατύπωση εδώ και τώρα.

 

Η ζωή είναι όπως είναι και τη βιώνουμε αυθόρμητα. Αλλά εάν θέλουμε να μάθουμε κάτι, να ψυχαγωγηθούμε με όλη τη σημασία της λέξης, να καλλιεργήσουμε ή να αναπτύξουμε δεξιότητες ζωής, τότε χρειάζεται να σχεδιάσουμε βιώματα κατά τέτοιο τρόπο που να προσφέρεται απλώς το πλαίσιο, το υπόβαθρο, όπου κανείς θα δημιουργήσει τη δράση μόνος του. Ο σχεδιασμός βιωμάτων είναι η διάθεση του καμβά που ο καθένας θα φτιάξει το δικό του σχέδιο, η προσφορά της σκηνής όπου ο καθένας θα παίξει το δικό του έργο. Τα υλικά που μπορεί να χρειαστούν προσφέρονται κι αυτά, αλλά το πώς θα τα αξιοποιήσει κανείς είναι θέμα δικό του και μόνο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δωθούν μοναδικές ευκαιρίες μάθησης, ανάπτυξης και ψυχαγωγίας, οι οποίες συζητούνται, αξιολογούνται και ανατροφοδοτούνται.

 

Ο σχεδιασμός εμπειριών είναι επιστήμη και είναι η δική μας υπόθεση.

 

 

 

© Copyright, 20/5/17, I. N. T. και 31/7/18, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

 

Εμπειρίες Βιωματικής Μάθησης, Οργάνωσης της Μάθησης, Εμπλουτισμένου Λόγου, Θεραπείας, Τουρισμού, Τέχνης, Επιστημονικής Έρευνας του CleverCareer:

 

Δημιουργούμε σενάρια για την διαμονή ταξιδιωτών σε ξενοδοχείο, η οποία παίρνει νόημα από τον τόπο και τις αξίες του.

Δίνουμε σε ένα τοπικό φεστιβάλ χαρακτήρα εμπλουτίζοντας το πρόγραμμά του με τη δημιουργική συμμετοχή των θεατών.

Ζωντανεύουμε τον γραπτό ή αφηγηματικό λόγο, εμπλέκοντας τους αναγνώστες και ακροατές στη δράση του.

Διαμορφώνουμε το θεματικό περιεχόμενο μιας κατασκήνωσης με πνοή και νόημα που αφήνει πίσω το μοντέλο της αναπαράστασης ή της διασκευής.

Μετατρέπουμε το πρόγραμμα ενός συνεδρίου σε ευκαιρία για τους συνέδρους να ζήσουν και να εφαρμόσουν οι ίδιοι στην πράξη σε πραγματικό χρόνο τις ιδέες του.

Αναπτύσσουμε θεραπευτικά προγράμματα με ειδικούς στόχους και μοναδικές ευκαιρίες συμμετοχικής δράσης για τους θεραπευόμενους, που τους εμπνέουν και τους παρακινούν.

Κάνουμε κάθε σεμινάριο και μικρή ή μεγάλη εκδήλωση (αθλητική, πολιτιστική, εκπαιδευτική, κ.α.) να αποκτά χαρακτήρα και περιεχόμενο εμπλουτισμένο, πολυδιάστατο και σύμφωνο με εξατομικευμένους στόχους.

 

Φανταστείτε έναν έφηβο που αντί να μπαίνει στον κόσμο του αγαπημένου του ηλεκτρονικού παιχνιδιού, παραμένει στον πραγματικό κόσμο, ζώντας ανάλογες προκλήσεις με αυτές του ηλεκτρονικού παιχνιδιού. Μην τρομάζετε! Όχι αληθινή βία, όχι πόλεμοι, όχι ωμό σεξ. Κι αν διερωτάστε πού είναι τότε το ενδιαφέρον, σάς απαντούμε: στα ένστικτα από τα οποία πηγάζουν αυτές οι συμπεριφορές. Εάν πετύχουμε την ικανοποίηση των ενστίκτων της ζωής και του θανάτου στην πραγματική ζωή, δεν θα έχουμε ανάγκη των ηλεκτρονικών υποκατάστατών τους. Με τις βιωματικές μας εφαρμογές (experiential design) δίνουμε την ευκαιρία στον άνθρωπο να αναγνωρίσει και να έρθει σε επικοινωνία με τα ένστικτά του.

© Ι. Ν. Τ.

 

© Copyright, 20/5/17, 31/7/18, 24/9/18, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά. 

 

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικής Μάθησης

 

Συναισθηματικό Παιχνιδοσχολείο http://www.clevercareer.gr/EQplayschool.htm

 

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικού Τουρισμού

 

       

Βιωματικός Τουρισμός / Βιωματική Μάθηση και Ανάπτυξη http://www.clevercareer.gr/experientialtourism.htm

Ζήσε την Στερεά Ελλάδα, την Βοιωτία, τη Θήβα και την ... Κούβα :)

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικής Οργάνωσης της Μάθησης

 

   

Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση http://www.clevercareer.gr/educonsultancy.htm

Βιωματική Ψυχολογία http://www.clevercareer.gr/experiencepsy.htm 

 

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικού Εμπλουτισμένου Λόγου

 

   

 

   

Δημιουργική Ψυχολογική Γραφή http://www.clevercareer.gr/creativewritingseminar.htm

Θεραπευτικές Ιστορίες http://www.clevercareer.gr/EQstoriestailormade.htm

Ψυχομετρικά Εργαλεία http://www.clevercareer.gr/clevertools.htm

Βιβλία και Οδηγοί http://www.clevercareer.gr/books.htm

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικής Θεραπείας

 

 

Ομάδες για όλες τις Γενεές http://www.clevercareer.gr/grouppsy.htm

 

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικής Τέχνης

 

psy_art τέχνη και ψυχολογία http://www.clevercareer.gr/psy_art.htm

 

||||||||||||||||||||||

Εμπειρίες Βιωματικής Επιστημονικής Έρευνας

 

 

Βιωματική Επιστημονική Έρευνα http://www.clevercareer.gr/69.htm
 

 

 

 

Πρόσωπο επικοινωνίας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

Έδρα Ψυχολογικού Γραφείου CleverCareer: Γληνού 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018

 

 

Κλείστε ένα ραντεβού