Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Ψυχολογία Προσώπων  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Ψυχολογία Δ.Β.Μάθησης  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

 

> Σχεδιασμός Βιωματικών Παιχνιδιών - Experiential Games Design

 

Σχεδιάζουμε βιωματικά παιχνίδια

- σενάρια στα μέτρα σας 

- βασισμένα σε δεξιότητες συμπεριφοράς 

- αξιολόγηση και ανατροφοδότηση 

- για αναπτυξιακούς και μαθησιακούς λόγους

 

We design experiential games

- tailor-made scenarios 

- competencies based

- assessment (feed-back and forward)

- for learning and development

 

Έχετε πάρει μέρος σε εκπαιδευτικά/αναπτυξιακά προγράμματα σχεδιασμένα με τη μεθοδολογία του βιωματικού παιχνιδιού;

Ήταν επαγγελματική η προσέγγιση ή μια πρόχειρη προσπάθεια της μόδας;

Ποια είναι η σημασία του βιώματος; Τι είναι ο σχεδιασμός βιωματικών παιχνιδιών;

Γνωρίζετε ότι είναι επιστήμη και αποτελεί εξειδίκευσή μας;

 

Η μάθηση, η ανάπτυξη και η ψυχαγωγία είναι διαδικασίες που προσφέρονται έτοιμες προς «κατανάλωση» ή αναζητούνται και διαμορφώνονται βιωματικά; Παρακολουθούνται ως θέαμα παθητικά, ή δημιουργούνται από τους ίδιους τους συμμετέχοντες οι οποίοι ταυτόχρονα είναι θιασώτες του παραγόμενου έργου τους;

 

Το βίωμα είναι αυτό που μένει στην ψυχή μας, ως αποτύπωμα της σκέψης, του συναισθήματος, της συμπεριφοράς, της κίνησης, των αισθήσεων και των αλληλεπιδράσεων που λαμβάνουν χώρα με αφορμή γεγονότα λιγότερο ή περισσότερο σημαντικά. Το βίωμα ούτε γράφεται, ούτε τραγουδιέται, ούτε ζωγραφίζεται, ούτε χορεύεται, ούτε δραματοποιείται. Απλώς "ζείται" (το ζούμε), και μπορεί να είναι γραφή, τραγούδι, ζωγραφιά, χορός, θεατρικό δράμα, όχι όμως έτοιμα προς κατανάλωση, αλλά δικές μας δημιουργίες. Είναι άλλο πράγμα να βιώσω ως θεατής μια θεατρική παράσταση κι άλλο να παίξω τη δική μου θεατρική πράξη.

 

Βίωμα είναι να αναζητείς λύσεις στα προβλήματα που αντιμετωπίζεις κι ας μην είναι οριστικές, να ρωτάς για να μαθαίνεις να ξαναρωτάς κι ας μην υπάρχουν τελεσίδικες απαντήσεις, να πηγαίνεις μπρος πίσω και πάλι από την αρχή, να πέφτεις και να σηκώνεσαι με ευγνωμοσύνη. Ο σύγχρονος άνθρωπος δεν κάνει ερωτήσεις γιατί έχει ανάγκη από την ασφάλεια της βεβαιότητας. Την ασφάλεια της βεβαιότητας τη βρίσκει εκεί που του δίνονται οι βέβαιες απαντήσεις, ολοκληρωτικά, εξουσιαστικά, απολυταρχικά. Αυτό, στο μέγιστο βαθμό, γεννά το μηδενισμό. Ο μηδενισμός επιτρέπει την παραίτηση του ανθρώπου από την αναμέτρηση με σκληρά και δύσκολα ερωτήματα. Εκεί παύει το βίωμα κι αρχίζει η παθητικότητα, η εξάρτηση, ο καταναλωτισμός, ο μιμητισμός, η απώλεια της ταυτότητας....

Είναι πολύ δύσκολο να ορίσεις το βίωμα, γιατί οι λύσεις, οι απαντήσεις και η πορεία βιώνονται εξελικτικά, δεν μπορούν να περιοριστούν σε γλωσσική διατύπωση εδώ και τώρα.

 

Η ζωή είναι όπως είναι και τη βιώνουμε αυθόρμητα. Αλλά εάν θέλουμε να μάθουμε κάτι, να ψυχαγωγηθούμε με όλη τη σημασία της λέξης, να καλλιεργήσουμε ή να αναπτύξουμε δεξιότητες ζωής, τότε χρειάζεται να σχεδιάσουμε βιώματα κατά τέτοιο τρόπο που να προσφέρεται απλώς το πλαίσιο, το υπόβαθρο, όπου κανείς θα δημιουργήσει τη δράση μόνος του. Ο σχεδιασμός βιωμάτων είναι η διάθεση του καμβά που ο καθένας θα φτιάξει το δικό του σχέδιο, η προσφορά της σκηνής όπου ο καθένας θα παίξει το δικό του έργο. Τα υλικά που μπορεί να χρειαστούν προσφέρονται κι αυτά, αλλά το πώς θα τα αξιοποιήσει κανείς είναι θέμα δικό του και μόνο. Με αυτόν τον τρόπο μπορούν να δωθούν μοναδικές ευκαιρίες μάθησης, ανάπτυξης και ψυχαγωγίας, οι οποίες συζητούνται, αξιολογούνται και ανατροφοδοτούνται.

 

Ο σχεδιασμός βιωματικών παιχνιδιών είναι επιστήμη και είναι η δική μας υπόθεση.

Have you participated in training and development programs designed with the methodology of experiential games? Was it a professional approach or just a poor, trendy attempt? What is the meaning of experience? What is experiential games design? Do you know that the design of experiential games is a science and it is our own professional specialty in CleverCareer?

The design of experiences is about to provide the canvas that everyone will make their own painting, provide the stage where everyone will play their own drama. The materials that may be needed are also provided to the energetic participants, but how to use them is a matter of their own. In this way, unique opportunities for learning, development and entertainment can be given, which are discussed, evaluated and fed-back and forward.

The design of experiential games is a science and it is our own CleverCareer profession.

 

© Copyright, 20/5/17, I. N. T. και 31/7/18, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

 

Διαβάστε περισσότερα κάνοντας κλικ πάνω στην κάθε εικόνα:

 

         

         

 

 

Διαφορετικά, επισκεφτείτε τις ακόλουθες σελίδες μας για να ενημερωθείτε για τα βιωματικά παιχνίδια που έχουμε σχεδιάσει και εφαρμόσει:

Βιωματική Ψυχολογία http://www.clevercareer.gr/experiencepsy.htm 

Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση http://www.clevercareer.gr/educonsultancy.htm

Εργαστήρι STEAM http://www.clevercareer.gr/lab.htm

Δημιουργική Ψυχολογική Γραφή http://www.clevercareer.gr/creativewritingseminar.htm

Ομάδες για όλες τις Γενεές http://www.clevercareer.gr/grouppsy.htm

psy_art τέχνη και ψυχολογία http://www.clevercareer.gr/psy_art.htm

Βιωματικός Τουρισμός / Βιωματική Μάθηση και Ανάπτυξη http://www.clevercareer.gr/experience_thebes.htm

Συναισθηματικό Παιχνιδοσχολείο http://www.clevercareer.gr/EQplayschool.htm

Θεραπευτικές Ιστορίες http://www.clevercareer.gr/EQstoriestailormade.htm

Ανοιχτά Καινοτόμα Έργα http://www.clevercareer.gr/projects.htm :
 

 

ΤΕΧΝΗ

 

psy_art Τέχνη και Ψυχολογία (2015-2018)

 

 

ΠΟΛΗ

 

Ζήσε όμορφα μια άσχημη(;) πόλη

 

Περιδιαβαίνοντας και Συνομιλώντας στη μικρή μας πόλη - intripwalkstalkscity (2017)

 

Κυνήγι τοπικών θησαυρών (2017)

 

 

ΕΙΔΙΚΕΣ ΟΜΑΔΕΣ

 

ΚΡΑΤΟΥΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΟΙ

Αισιοδοξία στο σχολείο της φυλακής (2011-2017)

 

ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΜΕ ΝΟΗΤΙΚΗ ΣΤΕΡΗΣΗ

Φίλοι ανθρώπων με ειδικές ανάγκες (2013-2016)

 

 

ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΒΟΗΘΕΙΑ

 

Ψυχολογικές Πρώτες Βοήθειες για όλους (2016)

 

SR Δράσεις Κοινωνικής Υπευθυνότητας (άλλα/παλιότερα έργα)

 

 

 

Πρόσωπο επικοινωνίας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

Έδρα Ψυχολογικού Γραφείου CleverCareer: Γληνού 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018

 

 

Κλείστε ένα ραντεβού