Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Ψυχολογία Προσώπων  >Οργανωσιακή Ψυχολογία  >Ψυχολογία Δ.Β.Μάθησης  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

> Αισιοδοξία στο σχολείο της φυλακής

 

«Βιώματα αισιοδοξίας κρατούμενων εκπαιδευόμενων στο σχολείο της φυλακής: από τον εγκλεισμό στην επανένταξη»

το έργο της Ιωάννας Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγου, copyright 2011-2017

 

 

2016-2017

 

Εθελοντική Συμμετοχή στο Ευρωπαικό project FORINER

www.foriner.eu

Πρόκειται για ένα έργο για την εκπαίδευση στη φυλακή που απευθύνεται σε ξένους κρατούμενους σε Ευρωπαικές χώρες, το οποίο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαική Επιτροπή μέσω του Erasmus+.

Ο κύριος σκοπός του έργου είναι να εκπαιδεύσουμε τους ξένους κρατούμενους στη γλώσσα τους. Παράλληλα διερευνούμε τις δυνατότητες και τα εμπόδια για να παρέχουμε τις συμβουλές μας σε εκείνους που διαμορφώνουν τις πολιτικές σε αυτόν τον τομέα.

Η εκπαιδευτική προσφορά της Ιωάννας Ν. Τριπερίνα σε Έλληνες κρατούμενους στο Βέλγιο:

Θεματική ενότητα:

«Ψυχολογική Υποστήριξη Κρατούμενων»

1. «Προσωπική Ανάπτυξη»

Διαχείριση των συναισθημάτων (κατανόηση των προσωπικών συναισθημάτων και των συναισθημάτων των άλλων)

Αντιμετώπιση του άγχους

2. «Κοινωνική Ανάπτυξη»

Αξιοποίηση του χρόνου (θέσπιση συγκεκριμένων στόχων και υλοποίηση)

Επιτυχής επίλυση συγκρούσεων

3. «Επαγγελματική Ανάπτυξη»

Τεχνικές εξεύρεσης εργασίας

Βιογραφικό σημείωμα

Τεχνική της συνέντευξης

Επιχειρηματικότητα

Κοινωνική Επιχειρηματικότητα

Διάρκεια: 20 ώρες σε 4 μήνες (=πέντε ώρες το μήνα).

 

5 Φεβρουαρίου 2017

Ψυχική Ευημερία & Αποτελεσματικότητα Εκπαιδευτών και Εθελοντών στη Φυλακή

 

Παράγοντες που συμβάλλουν στην πρόληψη του στρες και της επαγγελματικής εξουθένωσης (burn-out) των εκπαιδευτών και εθελοντών στη φυλακή

για να μην «καούν» οι ίδιοι και για να μην «κάψουν» άλλους
(εκπαιδευτές, εκπαιδευόμενους κλπ.)

 

-         Οι μεγάλοι πέντε παράγοντες της προσωπικότητας που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν προληπτικά: συναισθηματική σταθερότητα, ηπιότητα, εξωστρέφεια, ευσυνειδησία, δεκτικότητα σε αλλαγές.

 

-         Γνωστική επάρκεια στο αντικείμενό τους. Διάκριση των επαγγελματικών ρόλων και των εθελοντικών ρόλων. Διάκριση εθελοντισμού και φιλανθρωπίας.

 

-         Συμμετοχή σε επαγγελματικά εκπαιδευτικά προγράμματα δια βίου (εκπαίδευση ενηλίκων, εκπαίδευση εθελοντών, διαχείριση στρες, διαχείριση κρίσεων και κινδύνων, συναισθηματική νοημοσύνη, πολλαπλή ευφυία, χτίσιμο ομάδας, ιδρυματικά περιβάλλοντα, το θεσμικό πλαίσιο της φυλακής και το σωφρονιστικό σύστημα, κ.α.).

 

-         Συναισθηματικές δεξιότητες και δεξιότητες συμπεριφοράς που καλλιεργούνται μέσα από βιωματικά προγράμματα ανάπτυξης δεξιοτήτων: Ανθεκτικότητα σε συνθήκες πίεσης, Διεκδικητική συμπεριφορά στην αντιμετώπιση δυσκολιών, εμποδίων και προκλήσεων, Ομαδικό πνεύμα και συνεργασία, Επικοινωνία, Επίλυση προβλημάτων, Διαχείριση συγκρούσεων, Εμπιστοσύνη και αυτοπεποίθηση, κ.α..

 

-         Καθιέρωση και αποτελεσματική λειτουργία εποπτείας (διερεύνηση και επίγνωση των κινήτρων της επιλογής του πλαισίου της φυλακής για επαγγελματική ή εθελοντική δράση, εξισορρόπηση προσωπικών και επαγγελματικών στόχων, ενσωμάτωση στη φιλοσοφία του σχολείου, διερεύνηση των παραγόντων ευαλωτότητας, διαχείριση των σχέσεων, χτίσιμο υποστηρικτικού κοινωνικού δικτύου κλπ.)

 

-         Διαπολιτισμική επάρκεια, μέσω κατάλληλων ψυχοεκπαιδευτικών και άλλων παρεμβάσεων προαγωγής της.

 

-         Ανταλλαγή εμπειριών με άλλα πλαίσια της κοινότητας, άλλα σχολεία, άλλες φυλακές, άλλα σχολεία φυλακών, μεταξύ προσωπικού φυλακής και προσωπικού σχολείου, μεταξύ σχολείου και κρατούμενων κλπ. Καθιέρωση μακροπρόθεσμων σχέσεων μεταξύ σχολείου στη φυλακή και κοινότητας. Άνοιγμα στην κοινότητα.

 

της

Ιωάννας Ν. Τριπερίνα

Ψυχολόγος, MSc. Occ Psy

Πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων

Συντονίστρια ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων

σε ατομικό, ομαδικό, οργανωσιακό και κοινοτικό επίπεδο

Παρουσιάστηκε στη συνάντηση εκπαίδευσης εκπαιδευτών και εθελοντών στη φυλακή που έκανε το δίκτυο «Γεώργιος Ζουγανέλης», για τον Πολιτισμό και την Εκπαίδευση στις Φυλακές στη Θήβα στις 5.2.17

 

2016

 

Οκτώβριος 2016

Έμπνευση του project που συνδυάζει τον βιωματικό τουρισμό στη Θήβα με την κοινωνική ενσωμάτωση των αποφυλακισμένων:

Τίτλος "Αντιγόνη revised".

Υπότιτλος: Τελευταία στάση πριν την έξοδο από τη Θήβα στη νέα ζωή.

Αλλάζοντας την ιστορία, η Αντιγόνη αποφυλακίζεται και αξιοποιεί την οικογενειακή εμπειρία για μια νέα αρχή. Αναθεωρούμε τις σχέσεις με τους γονείς μας, με το σύντροφό μας, με τα αδέρφια μας, με την κοινωνία καθώς προετοιμαζόμαστε για την επανένταξη. Κάνουμε τουρ στην πόλη και στον εαυτό μας. Περπατάμε, νιώθουμε, σκεφτόμαστε, ετοιμαζόμαστε για τη νέα πορεία. Οι Θηβαικοί μύθοι μας καθοδηγούν κι εμείς οδηγούμε τα νέα μονοπάτια μας.

Το project προτάθηκε στο Δίκτυο Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων

 

Εργαστήρι Μαρτίου «Το προσωπικό βιβλίο». Παράδοση μπλοκ/τετραδίων και παροχή ιδεών για να συντάξουν το προσωπικό τους βιβλίο. Ανάγνωση αποσπασμάτων από το βιβλίο του Στάινχαρντ, του αγίου των φυλακών. Συζήτηση με θέμα ουδέν κακόν αμιγές καλού: βιωματικές ιστορίες, θετικές εμπειρίες μέσα στη φυλακή.

 

Εργαστήρι Δημιουργικής Σκέψης Απριλίου «ουδέν κακόν αμιγές καλού». Βιωματικό παιχνίδι με ένα κουβάρι και τα 6 καπέλα σκέψης. Σκέφτεσαι αυτοπεριοριστικά; Σκέψου δημιουργικά! Στην πρώτη ομάδα παρευρέθηκε (συμμετείχε μαζί με τις εκπαιδευόμενες) και η εκπαιδεύτρια αισθητικής αγωγής, που είχε φτιάξει με τις εκπαιδευόμενες τα καπέλα σκέψης. Στη δεύτερη ομάδα παρευρέθηκε τόσο η εκπαιδεύτρια αισθητικής αγωγής, όσο και ο εκπαιδευτής φυσικών επιστημών (συμμετείχαν μαζί με τις εκπαιδευόμενες).

 

Εργαστήρι «Μάθε μας κάτι που ξέρεις» Ερωτηματολόγιο: τι θα μπορούσες να μάθεις στις συνεκπαιδευόμενές σου. Σκοπός η τόνωση της αυτοεκτίμησης και αυτοπεποίθησης. Μετά από επεξεργασία των ερωτηματολογίων: οργάνωση των θεμάτων που γνωρίζουν και θα μπορούσαν να μάθουν στους άλλους. Οργάνωση των δραστηριοτήτων της καθημερινής ζωής που θα μπορούν να διευκολύνουν την καθημερινότητά τους στη φυλακή.

 

Εργαστήρι «Υπηρεσίες από ΜΚΟ για φυλακισμένους και αποφυλακισμένους». ΕΠΑΝΟΔΟΣ, PRAXIS, ΔΙΚΤΥΟ ΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΠΟΦΥΛΑΚΙΣΜΕΝΩΝ, ΟΝΗΣΙΜΟΣ

Προετοιμασία για αποφυλάκιση. Συζήτηση και διανομή φυλλαδίου.

 

Εργαστήρι Διαχείριση Άγχους και Δημιουργικής Απασχόλησης.

 

Εργαστήρι με θέμα «Εννέα ευφυίες στη φυλακή». Καθημερινές δραστηριότητες σε εννιά περιοχές δράσης που αναδεικνύουν το δυναμικό μιας εκπαιδευόμενης κρατούμενης. Πώς περνώ το χρόνο μου αξιοποιώντας το καλύτερο δυναμικό μου στη φυλακή, προετοιμάζοντας την αποφυλάκισή μου.

 

Εργαστήρι «τα πηγάδια». Για τη βαθιά επικοινωνία μεταξύ των μελών μιας ομάδας, πρέπει να αδειάσουμε από τα υλικά, βρίσκοντας μέσα μας τα ουσιαστικά, επιτυγχάνοντας την αυτογνωσία.

www.clevercareer.gr/searchingpositivepsy#1

 

Εργαστήρι «Καλοκαιρινά project – εννιά ευφυίες». Ιδέες για δημιουργική αποσχόληση όλο το καλοκαίρι στη φυλακή. Κάθε εκπαιδευόμενη αναλαμβάνει ένα έργο, σύμφωνα με τις δυνατότητές της και τα ενδιαφέροντά της.

 

 

2015

 

Ιούνιος 2015: Αφιέρωμα στο ΜΕΤΑ – μετά την αποφυλάκιση τι; (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Μάιος 2015: Αφιέρωμα στο ομαδικό βιωματικό παιχνίδι εμπιστοσύνης, συνεργασίας, ηγεσίας (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Μάιος 2015: Αφιέρωμα στον εαυτό: το προσωπικό βιβλίο (με λόγια και ζωγραφιές) της κάθε μιας κρατούμενης ξεχωριστά (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας). Το προσωπικό βιβλίο ως ευκαιρία δημιουργικής παρακίνησης: η φαντασία ως πηγή αισιοδοξίας και χτισίματος νέων δυνατοτήτων.

 

Απρίλιος 2015: Αφιέρωμα στα επτά θανάσιμα αμαρτήματα (περισυλλογή γύρω από τα λάθη και τη μετάνοια) με αφορμή το διαγωνισμό για συμμετοχή έργων ζωγραφικής στην πινακοθήκη του Ιερώνυμου Μπος στην Ολλανδία στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος Partners In Crime Prevention (το Σεπτέμβριο 2015 ανακοινώθηκε ότι τα έργα και των 8 συμμετεχόντων επιλέχθηκαν να εκτεθούν στην πινακοθήκη)

http://changeschances.com/wp-content/uploads/2015/09/Magazine-Saligia-PICP-spreads.pdf

 

Μάρτιος 2015: Αφιέρωμα στην εαρινή ισημερία και στην ποίηση – ανοιξιάτικη γιορτή (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας). Η Άνοιξη αφορμή για τον προσανατολισμό στο χώρο και τη γνωριμία με την περιοχή που βρίσκεται η φυλακή.

 

Μάρτιος 2015: Αφιέρωμα στο φόβο και την αδράνεια (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας, Εθνικό Κατ’ Οίκων «Εκείνος και Εκείνος» από τις Ισορροπίες του Μουρσελά, ο δικηγόρος του Δικτύου Στήριξης Φυλακισμένων και Αποφυλακισμένων)

 

Φεβρουάριος 2015: Αφιέρωμα στον επαγγελματικό επαναπροσανατολισμό αναδεικνύοντας τα εμπόδια του φύλου (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας, σύμβουλος επαγγελματικού προσανατολισμού δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Θήβας)

 

Ιανουάριος 2015: Αφιέρωμα στην προσωπική μας ιστορία: προσωπική αφήγηση, εκφραστική γραφή και λόγος, το προσωπικό μας παραμύθι

 

 

2014

 

Δεκέμβριος 2014: Αφιέρωμα στα Χριστούγεννα όπως στο σπίτι: Διαπολιτισμική γιορτή με αφήγηση, τραγούδι, κίνηση και τέχνη με τίτλο «Και τα πιάνει η φακή και τα βάζει φυλακή», Αποστολή ευχετήριων καρτών στα παιδιά των κρατούμενων σε όλο τον κόσμο (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο, ΚΔΒΜ Θήβας και ομάδα έργου Στερεάς, ομάδα ψυχολογίας χεν θήβας)

 

Νοέμβριος 2014: Αφιέρωμα στη δημιουργική προσέγγιση του εγκλεισμού με το θεατρικό αναλόγιο του έργου του Λόρκα «το σπίτι της Μπερνάρντα Άλμπα» (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Ιούνιος 2014: Αφιέρωμα στη χαρά: καλοκαιρινές κάρτες για όλους τους φίλους: εθνικό θέατρο κατ' οίκων, συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο, 6ο νηπιαγωγείο θήβας, 7ο δημοτικό σχολείο θήβας, σύλλογος γονέων αμέα άγιοι ανάργυροι θήβας, ομάδα ψυχολογίας χεν θήβας

 

Μάιος 2014: Αφιέρωμα στον εαυτό: το μικρό βιβλίο (με κείμενα ή ζωγραφιές) της κάθε μιας κρατούμενης ξεχωριστά (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Απρίλιος 2014: Αφιέρωμα στο "καλό" (α. "ο καλός άνθρωπος του Σε Τσουάν" του Μπρεχτ - εθνικό θέατρο κατ' οίκων, β. μαθαίνοντας τους νέους από τα λάθη μας - συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Μάρτιος 2014: Αφιέρωμα στη γυναίκα (ποίηση, χορός): η αναζήτηση της χαμένης θηλυκότητας (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Μάρτιος 2014: Αφιέρωμα στα παραμύθια: η θεραπευτική αξία της αφήγησης ενός παραμυθιού (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Φεβρουάριος 2014: Αφιέρωμα αποκριάτικο στην ινδιάνικη κουλτούρα: ο άνθρωπος μέρος της φύσης (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Ιανουάριος 2014: Αφιέρωμα στο τραγούδι: διαπολιτισμική γιορτή (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Δεκέμβριος 2013: Αφιέρωμα στην αθωότητα και την προσφορά (6ο νηπιαγωγείο θήβας)

 

Δεκέμβριος 2013: Αφιέρωμα στα άτομα με ειδικές ανάγκες (σύλλογος γονέων αμέα άγιοι ανάργυροι θήβας)

 

Νοέμβριος 2013: Αφιέρωμα στην καταπολέμηση της βίας κατά των γυναικών (εθνικό θέατρο κατ' οίκων "Κλυταιμνήστρα ή το έγκλημα" της Γιουρσενάρ)

https://www.n-t.gr/el/news/?nid=1428&st=580

 

 

2013

 

Ιούνιος 2013: Αφιέρωμα στον εαυτό: το μικρό βιβλίο (με ζωγραφιές) της κάθε μιας κρατούμενης ξεχωριστά (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Ιούνιος 2013: Αφιέρωμα στα παραμύθια: η θεραπευτική αξία της αφήγησης ενός παραμυθιού (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Μάιος 2013: Αφιέρωμα στο beaute-που δεν έγινε ποτέ (ομάδα ψυχολογίας χεν θήβας)

 

Μάιος 2013: Αφιέρωμα στη γιορτή της μητέρας (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

Απρίλιος 2013: Αφιέρωμα στην παιδική φιλία (πέμπτη τάξη 7ου δημοτικού θήβας)

 

Μάρτιος 2013: Αφιέρωμα μουσικοχορευτικό: διαπολιτισμική γιορτή (συναισθηματικό παιχνιδοσχολείο θήβας)

 

 

Ιανουάριος 2011-Ιούνιος 2016

 

Ατομικές και ομαδικές συνεδρίες συμβουλευτικής με κρατούμενες

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Σύμβουλος Ψυχολόγος στο 1ο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας των Φυλακών Ελαιώνα Θηβών, ανάθεση έργου από το Ινστιτούτο Νεολαίας και Δια Βίου Μάθησης, 2011-2016.

 

Εκπαίδευση ενηλίκων στο Κέντρο Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Θηβαίων 2014-2016 (ΙΝΕΔΙΒΙΜ) στο κατάστημα κράτησης των γυναικείων φυλακών Ελαιώνα Θήβας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Πιστοποιημένη Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων

-         Διαχείριση διαπροσωπικών σχέσεων κρατούμενων, 25 ώρες

-         Εργαστήρι δημιουργικής γραφής κρατούμενων, 50 ώρες

-         Αποτελεσματική επικοινωνία κρατούμενων με φορείς και υπηρεσίες, 50 ώρες

-         Αποτελεσματική επικοινωνία κρατούμενων με φορείς και υπηρεσίες, 50 ώρες

-         Αποτελεσματική επικοινωνία κρατούμενων με φορείς και υπηρεσίες, 50 ώρες

 

 

Για όλα τα ερ;γαστήρια και τις δράσεις της Ι.Ν.Τριπερίνα έχει εκπονηθεί από την ίδια εκπαιδευτικό υλικό.

 

 

Βιβλιογραφία:

https://digest.bps.org.uk/2018/07/13/research-into-the-mental-health-of-prisoners-digested/

 

 

Πρόσωπο επικοινωνίας

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy

Έδρα Ψυχολογικού Γραφείου CleverCareer: Γληνού 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2018

 

 

Κλείστε ένα ραντεβού