Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc Occ Psy αρ. αδ. 3750/19.5.97

>Προσωπική Θεραπεία  >Οικογενειακή Θεραπεία  >Επιχειρησιακή Θεραπεία  >Βιογραφικό  >Blog  >Στοιχεία επικοινωνίας  >English  

 

 

> Εφηβεία, Προεφηβεία, Μετεφηβεία, Πρώτη Νεότητα (08-24 ετών)

   Γενικά Θέματα

 

της Ι.Ν.Τριπερίνα, Ψυχολόγου, MSc Occ Psy

 

Αυτοτραυματισμοί και σωματικά συναισθήματα

Εναλλακτική κουλτούρα, αυτοτραυματισμοί και αυτοκτονία

Πρώιμη ήβη

Too pretty for homework!

Αποξένωση, αδυναμία και ντροπή

Ανάπτυξη του νου

Έφηβοι-δάσκαλοι

Επιχειρηματικότητα

Μετεφηβεία και φοιτητική ζωή

 

Είμαι στη διάθεση όποιου θέλει να ζητήσει την εξειδικευμένη ψυχολογική μου υποστήριξη και συμβουλευτική για εφήβους, προεφήβους, μετεφήβους, νέους και τους γονείς αυτών.

 

Διαβάστε ακόμα:

Εφηβεία και Θέματα Σχέσεων

Εφηβεία και Ψηφιακή Κουλτούρα

Ψυχική Υγεία των νέων στον μεταβαλλόμενο κόσμο

Νευρασθένεια και Νευρωτισμός

 

 

 

Αυτοτραυματισμοί και σωματικά "συναισθήματα"

Οι αυτοτραυματισμοί είναι ένας αναποτελεσματικός τρόπος που οι έφηβοι και οι νέοι χρησιμοποιούν για να αντιμετωπίζουν τα συναισθήματα που τους κατακλύζουν. Δυσκολίες στην αντίληψη και την ερμηνεία των σωματικών σημάτων που δίνουν τα συναισθήματα (σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα*), παίζουν ρόλο σε αυτή τη στάση, για αυτό οι θεραπευτικές παρεμβάσεις διευκολύνουν προς αυτή την κατεύθυνση.

Copyright, 3/6/19, I. N. T.

 

 

Εναλλακτική κουλτούρα, αυτοτραυματισμοί και αυτοκτονία

Είναι οι emos, οι goths, οι εναλλακτικές υποκουλτούρες*, ομάδες υψηλού κινδύνου για διάπραξη αυτοτραυματισμών και αυτοκτονίας;

Οι ψυχολόγοι σε έρευνα που δημοσιεύτηκε στο British Journal of Clinical Psychology υποστηρίζουν πως «ναι»**.

Αλλά ποιοι είναι οι παράγοντες που προυπάρχουν ή συνυπάρχουν και συνεισφέρουν σε αυτό το εύρημα;

-         Εκφοβισμός και θυματοποίηση

-         Χρήση ουσιών

-         Γονεική παραμέληση

-         Δύσκολες οικογενειακές σχέσεις

-         Συναισθηματικές δυσκολίες και προβλήματα συμπεριφοράς

-         Ιστορικό κατάθλιψης, αυτοτραυματισμών και άλλων ψυχικών διαταραχών.

Έμφαση χρειάζεται να δοθεί στην αντιμετώπιση:

Δυνατότητα πρόσβασης σε ψυχολογικές υπηρεσίες των ανθρώπων που τις έχουν ανάγκη.

Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην αναγνώριση των προειδοποιητικών σημαδιών και στην κατάλληλη παραπομπή για ψυχολογική παρέμβαση.

Ευαισθητοποίηση και εκπαίδευση της κοινότητας για τις προκαταλήψεις και το στίγμα. Η σχέση της υποκουλτούρας με το "πρόβλημα" δεν είναι άμεση, διαμεσολαβείται από πολλούς παράγοντες και φυσικά η υποκουλτούρα μπορεί να είναι η διέξοδος ή και η προστασία από το "πρόβλημα". Κάθε περίπτωση εξαρτάται από το πώς αξιοποιείται.

#εναλλακτικος #υποκουλτουρα #κουλτουρα #οικογενεια #εφηβεια #νεοι #εκφοβισμος #bullying

*Υποκουλτούρα: το να ξεχωρίζεις τον εαυτό σου από την κυρίαρχη κουλτούρα με ιδιαίτερα ρούχα, μέικ-απ, τατουάζ και άλλα στοιχεία τέχνης στο σώμα, και μουσικές προτιμήσεις.

** https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/bjc.12179

Copyright, 28/9/18, I. N. T.

 

 

Πρώιμη ήβη

Η μέση ηλικία που ξεκινά η εφηβεία (ήβη) είναι για τα κορίτσια τα 10 χρόνια (με τυπική απόκλιση τα 8-13 χρόνια) και για τα αγόρια τα 11χρόνια (τ.α. 9-14 χρόνια).

Η πρόωρη έλευση της εφηβείας ονομάζεται πρώιμη ήβη και χαρακτηρίζεται από την πρόωρη ανάπτυξη των δευτερευόντων χαρακτηριστικών του φύλου, στα κορίτσια πριν από τα 8 και στα αγόρια πριν από τα 9 τους χρόνια. Η πρώιμη ήβη αλλάζει το σώμα του παιδιού πολύ πιο γρήγορα από τους συνομήλικούς του. Οι αλλαγές στις ορμόνες του παιδιού προκαλούν συχνές αλλαγές της διάθεσης. Οι σωματικές αλλαγές σε συνδυασμό με τις ορμόνες, μπορεί να κάνουν ένα παιδί να μην νιώθει άνετα με το σώμα του, τις σχέσεις του με τους άλλους και με τα ίδια τα συναισθήματά του, και να χρειάζεται ψυχολογική υποστήριξη για να προσαρμοστεί στη νέα κατάσταση. Την ίδια συμβουλευτική υποστήριξη χρειάζεται και η οικογένειά του για να υποδεχτεί και να αντιμετωπίσει με τον κατάλληλο τρόπο αυτές τις αλλαγές.

#οικογένεια #πρώιμηήβη #εφηβεία

Copyright, 11/9/18, I. N. T.

 

 

Too pretty for homework!
Τα όμορφα κορίτσια δεν είναι ανάγκη να μελετούν...

Η ψυχολογικη ερευνα μαρτυρά πώς τα στερεότυπα επηρεάζουν την ακαδημαϊκή επίδοση.

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0272

Copyright, 30/5/18, I. N. T.

 

 

Αποξένωση, αδυναμία και ντροπή

Ποια είναι τα ψυχοκοινωνικά ζητήματα που απασχολούν τους φοιτητές; Η αποξένωση, η αίσθηση αδυναμίας να επηρεάσουν τα πράγματα που συμβαίνουν στον κόσμο γύρω τους, η ευαισθησία σε ζητήματα τιμής που προκαλεί το υψηλό αίσθημα δικαίου τους, ντροπή, θυμό και θλίψη, οι σχέσεις με τους γονείς και τους συνομηλίκους που "δεν τους καταλαβαίνουν". Αυτά καταγράφει η εμπειρία μας της ψυχολογικής σχέσης με φοιτητές και σημειώνουμε την ανάγκη να σταθούμε δίπλα τους ως οικογένειες και κοινωνίες στον συναισθηματικό, εκπαιδευτικό, επαγγελματικό και κοινωνικό αγώνα τους.

Copyright, 25/5/18, I. N. T.

 

 

Ανάπτυξη του νου

Ως ψυχολόγος που παραδίδω μαθήματα ευελιξίας εγκεφάλου σε όλες τις ηλικίες https://www.clevercareer.gr/mindcoach.htm πιστεύω ότι είναι πολλά υποσχόμενα τα ευρήματα της έρευνας* που έγινε σε 12.542 μαθητές ηλικίας 14 έως 15 ετών από 65 διαφορετικά σχολεία των ΗΠΑ. Οι μαθητές παρακολουθούσαν δύο βίντεο διάρκειας 25 λεπτών, σε απόσταση περίπου είκοσι ημερών μεταξύ τους, νωρίς στο σχολικό έτος. Οι μισοί μαθητές, τυχαία προσδιορισμένοι, παρακολούθησαν δύο βίντεο ανάπτυξης του νου με κλιπ για τον εγκέφαλο που εξηγούσαν ότι οι διανοητικές ικανότητες δεν είναι δεδομένες αλλά μπορούν να αναπτυχθούν. Το άλλο μισό των μαθητών λειτούργησε ως ομάδα ελέγχου και παρακολούθησε δύο βίντεο για τον εγκέφαλο εν γένει, που δεν σχετίζονταν με την ανάπτυξη του νου. Οι μαθητές της πρώτης ομάδας στο τέλος της χρονιάς είχαν κατά μέσο όρο καλύτερους βαθμούς και καλύτερη ψυχική υγεία, όσο πιο αγωνιστές ήταν (μάχονταν για την επίτευξη στόχων) και όσο περισσότερο τα σχολεία τους είχαν κουλτούρα επίτευξης υψηλών στόχων.

* Carol Dweck, Angela Duckworth and David Yeager et. al. (2018). Where and For Whom Can a Brief, Scalable Mindset Intervention Improve Adolescents’ Educational Trajectories https://psyarxiv.com/md2qa

Copyright, 30/3/18, I. N. T.


 
Έφηβοι-δάσκαλοι
Μια πολλά υποσχόμενη προσέγγιση στην θετική υποστήριξη της ανάπτυξης των εφήβων είναι το cross-age teaching ή αλλιώς teenagers-as-teachers, δηλαδή οι έφηβοι ως δάσκαλοι μικρότερης ηλικίας παιδιών. Στην Αμερική εφαρμόζονται προγράμματα όπου οι έφηβοι (μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης) προετοιμάζονται να λειτουργήσουν στον εξωσχολικό τους χρόνο ως δάσκαλοι παιδιών μικρότερης ηλικίας (μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης). Οι έρευνες αναφέρουν από τη συμμετοχή σε αυτά τα προγράμματα βελτίωση των δεξιοτήτων συμπεριφοράς, της εμπιστοσύνης, της σύνδεσης, της φροντίδας, του χαρακτήρα και της συνεισφοράς των εφήβων που λειτουργούν ως δάσκαλοι μικρότερων παιδιών.

http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1177/0743558418764089

Copyright, 27/3/18, I. N. T.

 

 

Eπιχειρηματικότητα

Όταν μιλάς για επιχειρηματικότητα σε εφήβους από τη μια είναι σαν να τους ειρωνεύεσαι και ταυτόχρονα, από την άλλη, φαίνεται ότι είναι μονόδρομος. Σε ποιο επιχειρηματικό περιβάλλον να δράσουν, όταν βασιλεύει η έλλειψη ευκαιριών και η διαφθορά (κρατικοδίαιτη οικονομία, πολιτική υποκίνηση συμφερόντων κλειστών ομάδων...); Αλλά και πώς αλλιώς να προετοιμαστούν να δραστηριοποιηθούν, εάν όχι επιχειρηματικά, για να αξιοποιήσουν τη δημιουργικότητα και τις δυνατότητές τους; Η επιχειρηματικότητα των σημερινών εφήβων στο κοντινό μέλλον θα χαρακτηριστεί από την επιστροφή στον πρωτογενή τομέα, την βιοενεργειακή αυτάρκεια, την κυκλική κοινωνική οικονομία (που είναι η επαναχρησιμοποίηση πρώτων υλών αξιοποιώντας την ψηφιακή και εν γένει τις νέες τεχνολογίες, πχ. carpooling, επινοικιάση/ανταλλαγή διαμερισμάτων για διακοπές, επισκευή laptop, νέα χρήση παλιών υλικών, δανειστική βάση οικιακών συσκευών, δανειστική εργαλειοθήκη).

Copyright, 7/3/18, I. N. T.

 

 

Μετεφηβεία και φοιτητική ζωή

Η μετάβαση από την εφηβική στην ενήλικη ζωή, χαρακτηρίζεται από δυσκολίες προσαρμογής σε προσωπικό, οικογενειακό, κοινωνικό και ακαδημαικό επίπεδο. Είναι συχνό φαινόμενο η αγχώδης και καταθλιπτική συμπτωματολογία στους φοιτητές. Η ψυχολογική παρέμβαση βοηθάει στην οργάνωση του τρόπου σκέψης, των συναισθημάτων, της συμπεριφοράς, των σχέσεων και του στυλ ζωής σύμφωνα με ό,τι έχει αξία για τον καθένα ξεχωριστά, καθώς ο ίδιος αναλαμβάνει τον έλεγχο του εαυτού του και την αντιμετώπιση των καταστάσεων που τον αφορούν.

Copyright, 20.1.18, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Copyright, 2018, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά. 

 

 

Ενημερωθείτε για τις Ψυχολογικές Υπηρεσίες μας

 

 

Εάν έχετε απορίες ή σχόλια, θα χαρώ για την επικοινωνία.

Πρόσωπο επικοινωνίας

Έδρα Ψυχολογικού Γραφείου CleverCareer: Γληνού 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2019

 

Κλείστε ένα ραντεβού

 

 

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 1997-2019