Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος BSc MSc αρ. αδ. 3750/19.5.97

 

Βιογραφικό  |  Υπηρεσίες  |  Χάρτης  |  Επικοινωνία

 

 

Ομαδικό Coaching διά Αλληλογραφίας

 

 

Βρίσκεστε στην ενότητα

3. Εργασία και Ζωή: μάθηση και ανάπτυξη

 

 

Είδος υπηρεσίας εκπαίδευσης:

Σε ποιους απευθύνεται:

Τρόπος παροχής υπηρεσίας εκπαίδευσης:

 

Τα "νησιά"

Τα νησιά προσελκύουν ένα συγκεκριμένο τύπο προσωπικότητας, ή τον δημιουργούν; Κι από την άλλη πόσο και πώς οι άνθρωποι δίνουν τον χαρακτήρα τους στα νησιά τους; Οι ρομαντικές ιδέες για τη ζωή στο νησί, άλλοτε επιβεβαιώνονται και άλλοτε απέχουν από την πραγματικότητα. Η ελλιπής πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, η δυσκολία των μετακινήσεων ειδικά με καιρικούς περιορισμούς, η απόσταση από τα κέντρα λήψης αποφάσεων, η εγγύτητα και μονιμότητα των ανθρώπων στην μικρή κοινότητα, οι εναλλαγές του φυσικού περιβάλλοντος (βουνού-θάλασσας, κάμπου-δάσους...) και του ανθρώπινου περιβάλλοντος τους καλοκαιρινούς και τους χειμωνιάτικους μήνες, η μεγαλύτερη αίσθηση ελευθερίας και αυτονόμησης, η αίσθηση μοναξιάς και η πολυπολισμικότητα, είναι μειονεκτήματα ή πλεονεκτήματα που έχει σημασία πώς θα τα αξιοποιήσει κανείς για να απολαύσει ένα νησί και να το ωφελήσει. Ένα νησί καθορίζει με τον τρόπο του τη ζωή ενός ανθρώπου. Αλλά και ο άνθρωπος έχει εσωτερικές δυνάμεις και δυνατότητα για εξωτερικούς χειρισμούς ώστε να φέρει το νησί στα μέτρα του. Η διαλεκτική των αντιθέσεων στο "νησί" είναι η "άγκυρα" από την οποία θα προκύψουν τα θέματα των συμμετεχόντων σε ένα εργαστήρι προσωπικής και ομαδικής νησιωτικής δημιουργικότητας.

 

 

Σύντομη περιγραφή

 

Η ιδέα της Ιωάννας Ν. Τριπερίνα για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ξεκίνησε με την επιτυχημένη πρωτοβουλία της "creativepsywriting".
Από το 2014 εφαρμόζει την ψυχολογική εκπαίδευση και το coaching μέσω ασύγχρονης γραπτής επικοινωνίας (αλληλογραφίας μέσω e-mail) στα αγγλικά και στα ελληνικά.

Υπάρχουν ορισμένα πλεονεκτήματα σε αυτήν την προσέγγιση:

Η εκπαίδευση/coaching είναι εξατομικευμένη, πιο επικεντρωμένη και σαφής όσον αφορά στη διάρκεια και τον καθορισμό στόχων, σε σύγκριση με ατομικά ή ομαδικά προγράμματα πρόσωπο με πρόσωπο. Οι στόχοι είναι καλύτερα δομημένοι και ικανοποιούνται γρηγορότερα.

Η αφηγηματική και βιωματική εκπαίδευση χρησιμοποιεί τη γραφή ως μέσο επικοινωνίας ειδικά για όσους τους αρέσει να εκφράζονται μέσω της γραφής. Το γνωστικού και θετικού τύπου coaching εφαρμόζεται καλύτερα μέσω γραπτής επικοινωνίας, όταν χρειάζεται.

Η εκφραστική γραφή, η ανάλυση λόγου και το πλέγμα ρεπερτορίου (με βάση την προσωπική θεωρία κατασκευής) είναι μεθοδολογίες που χρησιμοποιούνται για σκοπούς ψυχολογικής αλλαγής και ανάπτυξης με καλά αποτελέσματα και καλή πρόσβαση σε συνειδητό και ασυνείδητο.

Ο κυβερνο-εαυτός του κάθε εκπαιδευόμενου/coachee προστατεύεται πλήρως μέσω της ανωνυμίας σύμφωνα με τον κώδικα επαγγελματικής δεοντολογίας.

Διαπολιτισμική προοπτική: όταν είτε o εκπαιδευτής / coach είτε ο εκπαιδευόμενος / coachee δεν έχουν την γλώσσα επικοινωνίας τους ως μητρική γλώσσα, η γραπτή επικοινωνία είναι πιο ακριβής και πλούσια.

Ο γραπτός λόγος, ή καλύτερα, ο πολυτροπικός λόγος (λέξεις εμπλουτισμένες με εικόνες), έρχεται στο προσκήνιο πλέον: ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ανθρώπινης επικοινωνίας συντελείται με τη μετάδοση πολυτροπικών μηνυμάτων. Για αυτό χρειάζεται να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να μεταδίδουμε αποτελεσματικά πολυτροπικά μηνύματα ως πομποί, αλλά και ως δέκτες χρειάζεται να αντιλαμβανόμαστε και να κρίνουμε κατάλληλα τα μηνύματα των άλλων - είτε είναι ειδήσεις, είτε διαφημίσεις, είτε αναρτήσεις - από τα οποία κατακλυζόμαστε. Εξάλλου στην εποχή μας αναδύεται περίτρανα ο "κυβερνοεαυτός", τις προδιαγραφές του οποίου θα ορίσουμε σε συμφωνία ή απόκλιση με τον εαυτό, κατά βούληση ή κατά ανάγκη...
 

Σχετική Βιβλιογραφία:

 

Distance education

 

E-psychology

 

Personal construct theory

 

Discourse analysis

 

Narrative therapy

 

Writing therapy

 

Επιστημονικές εκδόσεις:

 

Writing about Emotional Experiences as a Therapeutic Process (1997)

 

Expressive writing can increase working memory capacity (2001)

 

Benefits of Expressive Writing in Lowering Rumination and Depressive Symptoms of college students (2006)

 

A randomized controlled trial examined the quality-of-life benefits of an expressive writing intervention for patients with renal cell carcinoma and identified a potential underlying mechanism of intervention efficacy (2014)

 

Expressive Writing in Psychological Science (2017)

 

 

 

Πώς γίνεται

 

 

Η αλληλογραφία μας είναι ένα ταξίδι, ένα υπέροχο ταξίδι, από το νησί στην ηπειρωτική Ελλάδα, μπρος και πίσω, για διάστημα τριών μηνών,

γράφοντας ο ένας στον άλλον για να εκπληρώσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες μας όπως αυτές ορίζονται στη δοκιμασία προβολής (screening test) και αργότερα στη συνεργασία μας.

 

Συγκεκριμένα:

 

Κάθε εβδομάδα και για διάρκεια δέκα εβδομάδων:

 

Γράφουμε, Ζωγραφίζουμε, Φωτογραφίζουμε (ασύγχρονα), με όριο 1 φύλλο Α4, σε διάρκεια τριών ημερών.

 

Μοιραζόμαστε (ασύγχρονα), σε διάρκεια τριών ημερών.

 

Μέσα σε έξι μέρες ο κάθε άνθρωπος που συμμετέχει έχει τροφοδοτήσει την ομάδα με ένα φύλλο Α4 και έχει τροφοδοτηθεί από όλα τα μέλη της ομάδας με τα δικά τους αντίστοιχα φύλλα. Η ψυχολόγος είναι εκείνη που λαμβάνει το υλικό όλων και το διαμοιράζει σε ειδικό χώρο (που προστατεύεται από κωδικούς πρόσβασης – ανοιχτό μόνο στα μέλη της ομάδας).

 

Συζητούμε – chatting (σύγχρονα), σε διάρκεια μιάμισης ώρας, την έβδομη μέρα.

 

Την έβδομη μέρα, που θα προσδιορίσουμε ποια είναι, και σε συγκεκριμένη ώρα που θα έχει συμφωνηθεί, συναντιώμαστε ως ομάδα σε μια εφαρμογή (όπως ας πούμε το viber) για να συζητήσουμε πάνω στα θέματα που μας βάζει η ψυχολόγος έχοντας αναλύσει αυτά που διάβασε από όλους.

 

Γλώσσες επικοινωνίας:

Αγγλικά ή Ελληνικά

 

Ψυχοεκπαιδευτικό υλικό:

Οι συμμετέχοντας κάθε εβδομάδα έχουν πρόσβαση σε νέο, υψηλής ποιότητας, ψυχοεκπαιδευτικό υλικό που δημοσιεύεται ειδικά για το σκοπό του προγράμματος.

Βλέπετε ενδεικτικά: CleverCareer_YOU_TH  * Νεανικό Ημερολόγιο Καταστρώματος σε ένα ψυχοθεραπευτικό ταξίδι

 

 

Έναρξη: Νοέμβριος 2020

Λήξη: Ιανουάριος 2021

 

Προαιρετικά:

Μετά τη λήξη οργανώνουμε ένα ταξίδι, επιλέγοντας τον τόπο και το είδος του ταξιδιού με προδιαγραφές 9muses9gifts.

 

Η σύνθεση της ομάδας:

Τα μέλη μπορεί να είναι άγνωστα μεταξύ τους και να συνδεθούν για τον σκοπό αυτό.

Τα μέλη μπορεί να είναι ήδη συγκροτημένες ομάδες (θεατρικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές, κ.α.), ή ακόμα και φίλοι ή συγγενείς. Σε αυτή την περίπτωση το πρόγραμμα διαμορφώνεται έτσι ώστε να συνδεθεί με το σκοπό και τις ανάγκες των ήδη συγκροτημένων ομάδων.

 

Οφέλη της συμμετοχής ενός προσώπου στην ομάδα:

-διευκολύνει την κοινωνική υποστήριξη ("ανήκω σε μια ομάδα που όλοι αντιμετωπίζουμε λίγο πολύ τα ίδια"), την αποενοχοποίηση και την ιεράρχηση των αναγκών,

-δίνει ευκαιρίες σχεσιοδυναμικής αλληλεπίδρασης και κοινωνικής ανάπτυξης ("δοκιμάζω σε προστατευμένο πλαίσιο διάφορες πτυχές των σχέσεών μου με τους άλλους"),

-ενθαρρύνει και πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα ("διευρύνω την προοπτική μου καθώς μαθαίνω την προσέγγιση των άλλων"),

-αντιμετωπίζει ζητήματα που χρήζουν πρακτικής, συναισθηματικής ή συμπεριφορικής παρέμβασης με θετική προσέγγιση για μεθόδευση δημιουργικών λύσεων,

-ειδικά ο πολυτροπικός λόγος (λέξεις, σχέδια, φωτογραφίες) διευκολύνει
τόσο την πρόσβαση στο ασυνείδητο και στον νευρογλωσσολογικό προγραμματισμό κάθε προσώπου ώστε να του επιτρέψει:

να κατανοήσει τα κίνητρά του, τους φόβους του που στέκονται εμπόδιο στην επίτευξη των στόχων του, τα επαναλαμβανόμενα μοτίβα στη σκέψη και τη συμπεριφορά του, με σκοπό να αλλάξει στάση απέναντι στη ζωή, προσδιορίζοντας τους βραχυπρόθεσμους, τους μεσοπρόθεσμους και τους μακροπρόθεσμους στόχους του,

όσο και την συνειδητότητα (mindfulness) που θα του επιτρέψει:

να χτίσει τον κυβερνοεαυτό του σε συμφωνία ή απόκλιση από τον εαυτό του, κατά βούληση.

 

Σε κάθε περίπτωση είναι ένα βιωματικό πρόγραμμα που ζείται, δεν περιγράφεται!

 

Εάν ενδιαφέρεστε, συζητήστε μαζί μας τις απορίες και τις ανάγκες σας.

 

 

 

Copyright, 1/10/2020, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα

Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

 

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος BSc MSc

Έδρα CleverCareer: Γληνού Δημ. 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

gmail: ioannatriperina

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 2000-2020

 

 

Βιογραφικό  |  Υπηρεσίες  |  Χάρτης  |  Επικοινωνία

 

Χαιρόμαστε να συνδεθούμε μαζί σας