Ioanna N. Triperina BSc MSc license no: 3750/19.5.97

 

Βιογραφικό  |  Υπηρεσίες  |  Χάρτης  |  Επικοινωνία

 

 

Open Science - Ανοιχτή Επιστήμη

 

 

Open Science - my innovative idea and contribution to society

 

 

Ανοιχτή Επιστήμη - η καινοτόμος ιδέα μου και συνεισφορά μου στην κοινωνία

 


#SocialIntelligence #SocialChange #CollectiveIntelligence #Hackerspace #OpenScience #research #psychology #psychologist #public #community #mediator

 

 

More Volumes

 

 

 

Volume 10, January-March 2021, COVID-19 PANDEMIC REPORT, ONE YEAR AFTER

Πανδημία Covid-19, ένας χρόνος μετά - Απολογισμός

 

Έρευνα πεδίου

Η πόλη του μέλλοντος και του παρόντος

Ιδρυματοποίηση

Ευτυχία

 

Η περίπτωση του εορτασμού της επετείου 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση

Τα Θεία Δώρα

Memes και Virals στην επέτειο 1821-2021

Ψηφιακός Εορτασμός επετείου 1821-2021

Πλαίσια Εορτασμού επετείου 1821-2021 με lockdown

 

photo credit Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, 24 Ιανουαρίου 2021

 

Οι επιδημίες είναι νοσήματα, δεν είναι ένας αόρατος εχθρός (ιός) που τον κυνηγάμε. Για να αντιμετωπίσουμε ένα νόσημα χρειάζεται η ιατρική επιστήμη. Οι ιατροί κάνουν διάγνωση, παρακολούθηση, θεραπεία, και ένα χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας του κορωνοϊού, διαθέτουν τα εργαλεία, τη γνώση και την εμπειρία για την αντιμετώπισή του. Πριν από 50 χρόνια ως κοινωνία νομίζαμε ότι απαλλαγήκαμε από τα λοιμώδη νοσήματα, αλλά η επανεμφάνισή τους με κορύφωση τον κωρονοιό, απέξειξε ότι δεν είναι καθόλου έτσι. Τα λοιμώδη νοσήματα απαιτούν μακροχρόνιες νοσηλείες. Τα νοσοκομεία χρειάζεται να αναδιοργανωθούν για τον σκοπό αυτό, καθώς τις τελευταίες δεκαετίες είχαν μετατραπεί σε χώρους ταχείας νοσηλείας. Στον σύγχρονο κόσμο, με το μεγάλο προσδόκιμο ζωής και τον πολύ και μεγάλο ηλικιακά πληθυσμό που θα αυξάνεται διαρκώς, χρειαζόμαστε ένα σύστημα υγείας για την εξυπηρέτηση των νέων αναγκών. Ο κορωνοϊός αναίρεσε μεγάλες κατακτήσεις τις ιατρικής: ενώ είχαμε κάνει τον καρκίνο χρόνια νόσο, και οι άνθρωποι με καρδιαγγειακά νοσήματα δεν ήταν πια ασθενείς, φτάσαμε στο σημείο σήμερα να λέμε ότι θα πεθάνουν άνθρωποι από καρκίνο, ή θα πεθάνουν άνθρωποι από καρδιαγγειακά νοσήματα.(*) Ως εκ τούτου, είναι επιτακτική η ανάγκη ανασχεδιασμού και θέσπισης νέας στρατηγικής στον τομέα της υγείας.

Ο σχεδιασμός ενός νέου συστήματος υγείας χρειάζεται να βασιστεί σε μια στρατηγική. Η εμπειρία από τη διαχείριση της πανδημίας του κορωνοϊού μάς οδηγεί να επισημάνουμε τα βασικά σημεία μιας ολοκληρωμένης διεπιστημονικής προσέγγισης:


Προτεραιότητα χρειάζεται να δοθεί στην πρωτοβάθμια υγεία των πολιτών, καθώς στα βασικά λοιμώδη νοσήματα είναι αναγκαία η γρήγορη, έγκαιρη αντιμετώπιση των ασθενών πριν βαρύνουν. Η επιδημιολογική επιτήρηση και η έγκαιρη πρόβλεψη των ασθενών που έχουν μεγάλο κίνδυνο να νοσήσουν σοβαρά, είναι απαραίτητες.(*) Ταυτόχρονα, ισότιμη μεταχείριση χρειάζεται η πρωτοβάθμια ψυχική υγεία. Αυτονόητο είναι ότι η ψυχική υγεία είναι μέρος ή προϋπόθεση της υγείας, και αυτό έγινε γνωστό στο πλατύ κοινό τον τελευταίο χρόνο που κορυφώθηκε η εμφάνιση ψυχικών διαταραχών και προβλημάτων σχέσεων. Εάν το σχήμα "πρόληψη, θεραπεία, αξιολόγηση" είναι το γενικότερα αποδεκτό σε μια στρατηγική, τότε το εμβόλιο δεν μπορεί να είναι πανάκεια. Η προαγωγή της υγείας (και της ψυχικής υγείας) του πληθυσμού, το φάρμακο, το εμβόλιο, τα εναλλακτικά πλάνα, εάν κάτι δεν λειτουργεί όπως προβλέφθηκε, έχουν ισότιμη συμμετοχή στον γενικότερο σχεδιασμό. Ειδικότερα, χρειάζεται να καλλιεργηθεί η εμπιστοσύνη για τα εμβόλια, μέσα από την ανάλυση της αναλογίας κόστους/οφέλους, επιλύοντας ζητήματα βιοηθικής και φέρνοντας σε γόνιμο δημόσιο διάλογο θέματα αιχμής.
 

Σε κάθε κρίσιμη καμπή της ιστορίας, σε κάθε αλλαγή κανονικότητας, χρειάζεται συμπεριφορική προσαρμογή. Οι άνθρωποι, η κοινωνία, οι πολίτες μιας κοινότητας, χρειάζεται να υποστηριχθούν στην διαδικασία της μετάβασης λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες ανάγκες επιμέρους ομάδων, την ανάγκη τους για κοινωνικοποίηση, και την ανάγκη για αδιάλειπτη λειτουργία της κοινωνίας παρά τις αλλαγές. Η αντιμετώπιση των πολιτών ως μικρών παιδιών ("αν δεν καθίσεις καλά, θα σε τιμωρήσω") χρειάζεται να αντικατασταθεί από μια συστηματική διαδικασία εκπαίδευσης των πολιτών. Ο κόσμος δεν μπορεί να νιώθει "απέναντι" από τις αρχές γιατί κλονίζεται η εμπιστοσύνη του. Χρειάζεται να συναινέσει για να συνεργαστεί και να βοηθήσει με τη στάση του. Οι ψυχολόγοι, ως ειδικοί επιστήμονες και επαγγελματίες σε θέματα συμπεριφοράς, έχουν να παίξουν σημαντικό ρόλο στο έργο αυτό.

Όταν αλλάζει κάτι τόσο καθοριστικό για την ανθρώπινη ύπαρξη, όπως είναι ο χάρτης της υγείας, όλα αλλάζουν. Η οργάνωση της κοινωνίας, η οικονομία, η γεωπολιτική, όπως μάλιστα τα επαναπροσδιορίζει η νέα ψηφιακή κουλτούρα, επαναπροσδιορίζονται και αναδιοργανώνονται. Σε αυτή τη φάση ο ανταγωνισμός, οι συγκρούσεις, η αντιπαλότητα, η ρήξη με τις παλιές δυνάμεις και οι νέες συμμαχίες, είναι αναπόφευκτα. Μετά τη θύελλα έρχεται η νηνεμία, μέσα από μία έτσι κι αλλιώς δυναμική πορεία που διαρκώς ανανεώνεται. Στην Ελλάδα, οι αλλαγές συνέπεσαν με το ορόσημο των 200 ετών μετά την Ελληνική Επανάσταση και η κοινωνική πόλωση είναι έντονη. Σαν να άνοιξε ο ασκός του Αιόλου, ταυτόχρονα αναδείχτηκαν ζητήματα που πάντα υπήρχαν, αν και αποσιωπούνταν στην ήσυχη βολή της καθημερινότητας, όπως ο αυταρχισμός και η βία της εξουσίας (σεξουαλική κακοποίηση, φοιτητικό άσυλο, ισονομία, κλπ.), η ελευθερία του λόγου (η χρήση των μέσων μαζικής ενημέρωσης, και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, λογοκρισία, προπαγάνδα), θέματα που άπτονται της οικογένειας (συνεπιμέλεια στο διαζύγιο, ταυτότητα φύλου, άμβλωση κλπ.), θέματα που άπτονται του έθνους (εθνότητες, διεθνισμός, τρομοκρατία, πατρίδα, θρησκεία, κλπ.), υπαρξιακά φιλοσοφικά ζητήματα όπως η προσωπική και συλλογική ευθύνη, η σχέση του ανθρώπου με το φυσικό περιβάλλον / κλιματική αλλαγή, το νόημα της ζωής και του θανάτου, το φαίνεσθαι και το είναι, το δικαίωμα, η ηθική και πολλά άλλα. Εξάλλου οι αλλαγές και οι διεκδικήσεις στους τομείς της αγοράς (ενέργεια, πρωτογενής τομέας, μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τουρισμός, κλπ.) έχουν δημιουργήσει χάσμα και ανισότητες στις κοινωνικές ομάδες που προσπαθούν να βρουν ισορροπίες. Όλα αυτά είναι τεράστια θέματα ανοιχτά προς συζήτηση και δημόσιο διάλογο.

 

Ένα χρόνο μετά, γράφοντας εδώ στην ανοιχτή μου επιστήμη (μια ανοιχτή επιστολή από το χώρο της έρευνας και της εφαρμογής της ψυχολογίας στην μικρή "γωνιά" του κόσμου που βρίσκομαι), νιώθω αισιόδοξη, παρόλο που όλη αυτή τη χρονιά που μας πέρασε συχνά ήμουν απαιδιόδοξη. Φτάσαμε στον πάτο (ίσως να έχει μείνει και λίγο ακόμα παρακάτω), αλλά μετά την πτώση έρχεται η άνοδος και μάλιστα με ώθηση. Ο απολογισμός αρνητικός, οι απώλειες μεγάλες και θλιβερές. Αλλά διαφαίνεται ένα φως στο τούνελ: οι μάσκες έπεσαν και φάνηκαν οι αδυναμίες, καταλάβαμε ότι υπάρχουν τρόποι να αναδειχτούν οι δυνατότητες. Η συνταγή παλιά και κλασική (αλλά στο μεσοδιάστημα ξεχασμένη ή αποδυναμωμένη): αυτογνωσία, γνώση των άλλων, γνώση του κόσμου, κριτική σκέψη, και όρεξη για αγώνα. Ο αγώνας της ζωής! Τα παιδιά και οι έφηβοι, που έμειναν με το στόμα ανοιχτό, βουβοί και αδύναμοι να κατανοήσουν ή να πράξουν, αφού περιορίστηκαν αδιαπραγμάτευτα, υπέστησαν το μεγαλύτερο σοκ, χωρίς μάλιστα να το αναγνωρίζουν. Σε αυτά χρειάζεται να δώσουμε την προσοχή μας, αυτά είναι το μέλλον μας. Η ψυχολογία ήταν και είναι στο προσκήνιο για να υποστηρίξει τον καθένα ξεχωριστά και τις ομάδες να κάνουν τον δικό τους αγώνα.
 

#covid19 #strategy #health #mentalhealth #experience #design #newnormal #newnormality #clevercareer #psychology

 

(*)

Γράφω έχοντας φιλτράρει αναγνώσματα του τύπου μέσα από τη δική μου επιστημονική και επαγγελματική ιδιότητα του ψυχολόγου και την εμπειρία μου, κυρίως την πρόσφατη εμπειρία στο Λαϊκό Νοσοκομείο Αθηνών, Α' Παθολογική Κλινική, ως α' βαθμού συγγενής ασθενούς ενδονοσοκομειακής νοσηλείας για δέκα οχτώ μήνες (2018-2019).

 

Copyright, 18.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Γιατί δεν αρρωσταίνουν σοβαρά με την COVID-19 όλοι; Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα ένας απλότυπος στο χρωμόσωμα 12 σχετίζεται με μείωση -22% του σχετικού κινδύνου σοβαρής ασθένειας με την COVID-19 όταν κάποιος μολυνθεί από το SARS-CoV-2.

 

Πού οφείλεται η επιτυχία της Ταιβάν στην αντιμετώπιση του Covid-19; Νέα έρευνα "Comparison of Estimated Effectiveness of Case-Based and Population-Based Interventions on COVID-19 Containment in Taiwan"

 

 

 

Έρευνα πεδίου

 

Μέτρα αντιμετώπισης της πανδημίας της νόσου COVID-19 σχετικά με τις μετακινήσεις για αναψυχή στο Δήμο Θηβαίων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας:

 

Στις 6 Νοεμβρίου 2020:

Απαγόρευση μετακίνησης εκτός των ορίων της Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας.

Απαγόρευση κυκλοφορίας μεταξύ 21:00 και 5:00. 

 

Στις 12 Ιανουαρίου 2021 ο Δήμος Θηβαίων χαρακτηρίζεται περιοχή πολύ αυξημένου κινδύνου (βαθύ κόκκινο) λόγω πολλών κρουσμάτων:

Απαγόρευση μετακίνησης εκτός των ορίων του Δήμου Θηβαίων.

Απαγόρευση κυκλοφορίας μεταξύ 18:00 και 5:00. 

 

Στις 20 Μαρτίου 2021 ο Δήμος Θηβαίων συνεχίζει να βρίσκεται στη ζώνη υψηλού κινδύνου:

Απαγόρευση μετακίνησης εκτός των ορίων του Δήμου Θηβαίων.

Διευκρινίζεται ότι οι μετακινήσεις εντός του δήμου γίνονται πεζή ή με ποδήλατο σε απόσταση έως δύο (2) χιλιομέτρων από την οικία του μετακινούμενου.

Απαγόρευση κυκλοφορίας μεταξύ 21:00 και 5:00, λόγω εαρινού ηλιοστασίου.

 

Οι αναρτήσεις μας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όλο αυτό το διάστημα αποτελούν φυσικές μαρτυρίες των στάσεών μας (σκέψεις, συναισθήματα, συμπεριφορές) στον εγκλεισμό: μια έρευνα πεδίου με ενδιαφέρουσα ανάλυση περιεχομένου της εικόνας και του λόγου που διακινείται. Ταυτόχρονα είμαστε όλοι  τα υποκείμενα της έρευνας και οι ερευνητές. Παρατηρώντας τους εαυτούς μας και τους άλλους βγάζουμε χρήσιμα συμπεράσματα.

 

Copyright, 20.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

Η πόλη του μέλλοντος και του παρόντος

Η πόλη του μέλλοντος αποτελείται, λένε, από ενότητες που περπατιούνται μέσα σε 15 λεπτά, παρέχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετήσει ο πολίτης τις βασικές ανάγκες του εύκολα και γρήγορα, με μειωμένη κυκλοφορία αυτοκινήτων, καθαρότερη ατμόσφαιρα, αύξηση του οικογενειακού χρόνου και σύνδεση με τους γείτονες. Στην πόλη του μέλλοντος δεν υπάρχει το κέντρο, η πλατεία, η αγορά, ούτε οι φτωχές και πλούσιες γειτονιές, οι εργατικές κατοικίες, η γειτονιά με τα μπαράκια, η περιοχή με τα γραφεία, όλα αυτά τα γνωστά στοιχεία των κατακερματισμένων σύγχρονων πόλεων. Οι κατοικίες, η εργασία, οι προμήθειες, η φροντίδα, η μάθηση και η διασκέδαση στην μελλοντική πόλη είναι προσβάσιμα με το ποδήλατο ή τα πόδια σε 15 λεπτά. Από αυτό το σχέδιο εκλείπει η δημιουργικότητα που προκύπτει από την ανάμειξη του διαφορετικού, κι αφού το πλάνο μοιάζει ουτοπικό για τους λιγότερο προνομιούχους, διακινδυνεύει η αύξηση των ανισοτήτων.
Στην πόλη μας του παρόντος, σύμφωνα με τα ισχύοντα περιοριστικά μέτρα, εντός 2 χλμ. με τα πόδια οι μετακινήσεις και το πέταγμα του χαρταετού, του συμβόλου της πνευματικής και ψυχικής ανάτασης, στην εποχή της νέας κανονικότητας που αλλάζουν οι αντιλήψεις.
#futurepolisINT project by #clevercareer (στο instagram) #experiencedesign #humanfactors #15minutescity #mentalhealth as a matter of #culture

Copyright, 15.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

Ιδρυματοποίηση

Ίδρυμα αποτελούν οι άνθρωποι που αποκόβονται από την κοινότητα για ορισμένο χρόνο (που μπορεί να είναι πολλά χρόνια) και ζουν εσώκλειστη και επισήμως οργανωμένη ζωή.

Ιδρυματοποίηση είναι η ζωή στο ίδρυμα, η οποία είναι αναπόφευκτη, είτε υπάρχει αποδοχή αυτού του τύπου της ζωής είτε όχι.

Στην ημιελεύθερη/υποστηριζόμενη/ελεύθερα οργανωμένη διαβίωση η ενσωμάτωση στο ίδρυμα διαρκεί κάποιες ώρες της ημέρας. Ο άνθρωπος υφίσταται ιδρυματοποίηση και αποιδρυματοποίηση στη διάρκεια ενός εικοσιτετραώρου ή άλλο προσδιορισμένου χρονικού διαστήματος.

Αποιδρυματοποίηση είναι η διαδιακασία απόστασης του ανθρώπου από το ίδρυμα και η ένταξή του στην κοινότητα.

Οργανώσεις που συνιστούν συνθήκες μερικής ή πλήρους ιδρυματοποίησης, σύμφωνα με τον Erving Goffman (1961), με κίνδυνο να οδηγήσουν σε κάποιο βαθμό απώλειας του εαυτού και αλλοτρίωσης, είναι:

Οι φυλακές.

Ο στρατός, οι στρατιωτικές σχολές, τα στρατόπεδα.

Τα μοναστήρια.

Τα άσυλα ανιάτων.

Τα νοσοκομεία, τα μαιευτήρια.

Τα γηροκομεία.

Τα ορφανοτροφεία.

Τα οργανωμένα κάμπινγκ, τα κοινόβια.

Οι πολυκατοικίες, τα συγκροτήματα κατοικιών, οι εργατικές κατοικίες.

Οι δημόσιες υπηρεσίες, οι μεγάλοι οργανισμοί, οι βιομηχανίες.

Τα σχολεία, τα κολλέγια.

Κάποιοι τύποι οικογένειας.

To 1995 μελέτησα τις συνέπειες της ιδρυματοποίησης στην κοινωνική συμπεριφορά των παιδιών - επιστημονική έρευνα, με τη μέθοδο της έρευνας πεδίου, για την απόκτηση του πτυχίου Ψυχολογίας από το Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ) και έκτοτε μελέτησα διάφορα ιδρύματα, όπως τη φυλακή, το νοσοκομείο, το σχολείο, τη βιομηχανία κ.α..

Οι μακροπρόθεσμες συνέπειες της ιδρυματοποίησης περιλαμβάνουν τον κοινωνικό κομφορμισμό/μαζοποίηση, την αλλοτρίωση της προσωπικότητας, την απώλεια της προσωπικής ταυτότητας μέσα στην κοινότητα, ενώ οι άμεσες συνέπειες εκδηλώνονται με απάθεια, παραίτηση, έλλειψη ενδιαφέροντος για το μέλλον, έλλειψη πρωτοβουλίας, παθητική επιθετικότητα, αντικοινωνική συμπεριφορά, συναισθήματα άγχους και θλίψης, αύξηση της κατανάλωσης φαγητού, αύξηση των εθισμών σε οθόνες και ουσίες.

Copyright, 19.2.2017, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

Ανέσυρα αυτή την ανάρτηση στις 25/3/21 γιατί τα μέτρα προστασίας για την πανδημία του κορωνοιού (Μάρτιος 2020-σήμερα), εξαντλητικά σε διάρκεια και αυστηρά σε περιορισμούς, προσομοιάζουν σε συνθήκες ιδρυματοποίησης, οι οποίες χρειάζεται να μελετηθούν, ώστε να προβλεφθούν και να αντιμετωπιστούν οι συνέπειές τους.

 

Ευτυχία
Η φετινή έκθεση των Ηνωμένων Εθνών, η οποία ιεραρχεί 149 χώρες σύμφωνα με το πόσο χαρούμενοι αντιλαμβάνονται ότι είναι οι πολίτες τους, επικεντρώνεται στις επιπτώσεις της COVID-19 και στον τρόπο με τον οποίο έχουν καταφέρει να τις αντιμετωπίσουν οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο. Ειδικότερα, περιγράφει και αξιολογεί τον τρόπο με τον οποίο έχουν αντιμετωπίσει οι κυβερνήσεις σε όλο τον κόσμο την πανδημία, προσπαθώντας να εξηγήσει γιατί ορισμένες χώρες τα έχουν καταφέρει πολύ καλύτερα από ό,τι άλλες κατά το προηγούμενο έτος.
Με τη Φινλανδία και την Δανία να έρχονται στην πρώτη και τη δεύτερη θέση, η Ελβετία βρίσκεται στην τρίτη θέση, ακολουθούμενη από την Ισλανδία και την Ολλανδία, στην πρώτη πεντάδα. Η Νορβηγία ήρθε έκτη, ακολουθούμενη από τη Σουηδία, το Λουξεμβούργο, τη Νέα Ζηλανδία και την Αυστρία, συμπληρώνοντας τη δεκάδα των πιο ευτυχισμένων χωρών του πλανήτη. Η Ελλάδα κατατάχθηκε στην 68η θέση, ενώ η Κύπρος στην 39η.
Οι χώρες ιεραρχήθηκαν με βάση εννιά μεταβλητές: το κατά κεφαλήν εισόδημα, η ελευθερία (είστε ικανοποιημένοι ή δυσαρεστημένοι με την ελευθερία σας να επιλέξετε τι κάνετε με τη ζωή σας;), το προσδόκιμο ζωής με υγεία, η κοινωνική υποστήριξη, η γενναιοδωρία, η εμπιστοσύνη στους θεσμούς, η αντίληψη της διαφθοράς, το θετικό συναίσθημα (ευτυχία, γέλιο και απόλαυση), το αρνητικό συναίσθημα (ανησυχία, λύπη και θυμός).
Η χειρότερη επίδραση της πανδημίας ήταν οι σχεδόν ενάμιση εκατομμύρια θάνατοι, ότι υπήρξε μεγαλύτερη οικονομική ανασφάλεια, άγχος, διαταραχή κάθε πτυχής της ζωής, συμπεριλαμβανομένου, για πολλούς ανθρώπους, του άγχους και των προβλημάτων στην ψυχική και σωματική υγεία.
Η έκθεση διαπίστωσε ότι οι παράγοντες που καθορίζουν τις επιτυχημένες στρατηγικές COVID-19 των χωρών περιλαμβάνουν τις ακόλουθες δύο ομάδες παραγόντων, α) ομάδα: το μέσο όρο ηλικίας του πληθυσμού, το εάν μια χώρα είναι νησί, το πόσο κοντά βρίσκεται η χώρα σε εκείνες που μολύνθηκαν πρώτες τον Μάρτιο του 2020, β) ομάδα: το αν η χώρα θυμόταν ή εφάρμοσε τα διδάγματα από την επιδημία SARS το 2003, το αν η αρχηγός της κυβέρνησης ήταν γυναίκα, η εμπιστοσύνη στους θεσμούς, και οι ανισότητες στο εισόδημα.
Η έκθεση του ΟΗΕ κυκλοφόρησε τη Διεθνή Ημέρα Ευτυχίας του ΟΗΕ στις 20 Μαρτίου.
πηγή:

https://worldhappiness.report/
WHR+21.pdf


#happiness #greece #cyprus #mentalhealth #Ελλάδα #ευτυχία #ψυχικήυγεία #clevercareer

Η θέση της Ελλάδας μεταξύ 149 χωρών στον παγκόσμιο χάρτη της ευτυχίας τα πέντε τελευταία χρόνια:
2021: 68η θέση
2020: 77η
2019: 82η
2018: 79η
2017: 87η
 

Η σκέψη μου μετά την ανάγνωση της έκθεσης της παγκόσμιας ευτυχίας, του ΟΗΕ:

Η συνείδηση της αδυναμίας σε μάκρο επίπεδο, αναδεικνύει την ανάγκη της συγκρότησης σε μίκρο επίπεδο. Όχι ως αυτοδικαίωση ή αυτοκαταδίκη. Αλλά ως σημείο επαφής με τον "άλλο", το μίκρο επίπεδο του "διπλανού". Η ανάγκη είναι το κίνητρο. Και ο στόχος χρειάζεται να προσδιοριστεί με σαφήνεια. Εδώ έχουμε να ξεπεράσουμε μια κρίση σε πολλά επίπεδα.

Copyright, 28.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

 

 

Η περίπτωση του εορτασμού της επετείου 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση

 

Τα Θεία Δώρα

Το κλίμα λόγω της πανδημίας είναι βαρύ στην πόλη των Θηβών την ημέρα της γιορτής των Αγίων Θεοδώρων που κηδεύεται το δεύτερο πρόσωπο λόγω κορωνοιού, η μητέρα μετά την 16χρονη κόρη της. Όλοι συμπάσχουμε με την οικογένεια, πράγμα που μαρτυρά ίσως το συλλογικό μας τραύμα.
Ταυτόχρονα μέρα γιορτής των Δώρων του Θεού.
Η θλίψη και η χαρά είναι οι δυο όψεις του ίδιου νομίσματος, δώρα Θεού και τα δύο. Υπάρχουν πολυτιμότερα δώρα από τους ανθρώπους που έχουμε κοντά μας; Τους φίλους μας, τους δικούς μας ανθρώπους που μας συμπαραστέκονται στα δύσκολα;
Ο υπαρξιστής Σαρτρ έγραψε "η κόλαση είναι οι άλλοι", εννοώντας ότι από την στιγμή που γεννιόμαστε βρισκόμαστε σε μια κατάσταση στην οποία είμαστε αναγκασμένοι να υποταχτούμε.
Οι άλλοι, ως δώρο Θεού, είναι ο παράδεισος, αφού το κλειδί για το νόημα της ύπαρξης είναι η συνύπαρξη. Αρκεί να το βρούμε αυτό το κλειδί, να βρούμε τον τρόπο της συνύπαρξής μας.

Δύο Θεόδωροι που είναι στην επικαιρότητα, γίνονται αφορμή για μια αναφορά στα memes και στα virals.

Copyright, 20.3.2021, Ημέρα Εορτής των Αγίων Θεοδώρων, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

(Στις 22 Μαρτίου ο Δήμαρχος της Θήβας ανακοινώνει ότι 22 Θηβαίοι πολίτες νοσηλεύονται λόγω κορωνοιού.)

 

Memes και Virals στην επέτειο 1821-2021

Η Limor Shifman στο βιβλίο της Memes in Digital Culture ερευνά τα μιμίδια του Διαδικτύου και τι μας λένε για την ψηφιακή κουλτούρα.
Ορίζει τα μιμιδία του διαδικτύου ως μονάδες ψηφιακού περιεχομένου με κοινά χαρακτηριστικά, που δημιουργούνται με επίγνωση του άλλου και διαδίδονται, τα μιμούνται και μετασχηματίζονται μέσω διαδικτύου από πολλούς χρήστες. Διακρίνει τα μιμίδια από τα virals (βίντεο ή εικόνες που γίνονται αστραπιαία γνωστά, εξαπλώνονται σαν ιός) και αναλύει τι κάνει τα memes και τα virals επιτυχημένα. Περιγράφει δημοφιλή είδη memes, συζητά τα μιμίδια ως νέους τρόπους πολιτικής συμμετοχής σε δημοκρατικά και μη δημοκρατικά καθεστώτα και εξετάζει τα μιμίδια ως παράγοντες της παγκοσμιοποίησης. Τα μιμίδια μπορεί να είναι ένα είδος χιούμορ, αλλά μπορεί να να υπονομεύουν την ιστορική μνήμη.

Copyright, 20.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.


 

 

Βρυζάκης Θεόδωρος (Θήβα 1814 ή 1819 - Μόναχο 1878). Ο Παλαιών Πατρών Γερμανός ευλογεί τη σημαία της Επανάστασης, 1865. Λάδι σε μουσαμά, 164 x 126 εκ. Δωρεά Πανεπιστημίου. αρ. έργου: Π.537. ΕΘΝΙΚΗ ΠΙΝΑΚΟΘΗΚΗ.
πηγή
 

 

 

Μιμίδιο που δημοσιεύτηκε στις 20.3.21.

 

 


Εικόνα από wikimedia commons, Ο Ανδριάντας Κολοκοτρώνη, έργο του Λάζαρου Σώχου που βρίσκεται δίπλα στην Παλαιά Βουλή.

 

 

 

 

Φωτογραφία που έγινε viral στο internet - λήψη αγνώστου γύρω στις 8 Μαρτίου 2021.

 

 

 

Ήρωες της Ελληνικής Επανάστασης του 1821. Επιλογή από τη Wikipedia.

Αθανάσιος Διάκος, Ιωάννης Μακρυγιάννης, Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα, Θεόδωρος Κολοκοτρώνης, Ανδρέας Μιαούλης, Λόρδος Βύρωνας, Ιωάννης Καποδίστριας, Νικηταράς, Μαντώ Μαυρογένους.

 

 

 

Μιμίδιο που δημοσιεύτηκε στις 18.3.21.

Γιάννα Αγγελοπούλου ως Μπουμπουλίνα, Κυριάκος Μητσοτάκης ως Ιωάννης Μακρυγιάννης, Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν ως Μαντώ Μαυρογένους, Βλαντιμήρ Πούτιν ως Νικηταράς, Εμμανουέλ Μακρόν ως Ιωάννης Καποδίστριας, Μπόρις Τζόνσον ως Λόρδος Βύρωνας, Μάριο Ντράγκι ως Ανδρέας Μιαούλης, Τζο Μπάιντεν ως Θεόδωρος Κολοκοτρώνης

 

Copyright, 20.3.2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Ψηφιακός Εορτασμός επετείου 1821-2021

 

Η Ελλάδα γιορτάζει τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση
 

Οι Έλληνες της Διασποράς για την επέτειο των 200 ετών από την Ελληνική Επανάσταση
 

Ο Δήμος Θηβαίων τιμά την εθνική επέτειο (ανακοινώθηκε την παραμονή της επετείου)

 

Δημοτικά Τραγούδια για το 1821

 

 

Πλαίσια Εορτασμού επετείου 1821-2021 με lockdown

 

Χάρτης Υγειονομικής Ασφάλειας και Προστασίας από τη λοίμωξη covid-19

 

Τα νέα μέτρα (lockdown) τίθενται σε ισχύ από 20/03/2021 και ώρα 06:00 π.μ.

πηγή: https://covid19.gov.gr/covid-map
 

Βοιωτία, Δήμος Θηβαίων

 

Επίπεδο Γ. Πολύ Αυξημένου Κινδύνου
 

Εξαιρέσεις-Επισημάνσεις

Απαγόρευση κυκλοφορίας να ισχύει ενιαία σε όλη την επικράτεια από τις 9 το βράδυ μέχρι τις 5 το πρωί και καθ’ όλη τη διάρκεια της εβδομάδας, με έναρξη ισχύος του μέτρου από 20/3/2021.
• Επαναλειτουργία των κομμωτηρίων και κέντρων περιποίησης άκρων, τηρουμένων όλων των ήδη υφιστάμενων αυστηρών υγειονομικών πρωτοκόλλων από 22/3/2021.
• Επαναλειτουργία των υπαίθριων αρχαιολογικών χώρων με επισκέψεις έως τριών ατόμων, εκτός αν αφορά σε οικογένειες, με υποχρεωτική χρήση μάσκας και τήρηση αποστάσεων, με χρήση sms 6 και χωρίς βέβαια τη χρήση οχήματος.
• Λειτουργία των δημοσίων πάρκων με επισκέψεις έως τριών ατόμων, εκτός αν αφορά σε οικογένειες, με υποχρεωτική πάλι χρήση μάσκας και τήρηση αποστάσεων και πάλι με χρήση sms και χωρίς χρήση οχήματος.
• Επιτρέπεται η τέλεση λειτουργίας στον καθεδρικό ναό εκάστου Δήμου, με αναλογία 1 πιστού ανά 25 τετραγωνικά και με όριο τους 20 πιστούς και με υποχρεωτική χρήση μάσκας, καθώς και υποχρεωτικό testing με ευθύνη της οικείας Ιεράς Μητροπόλεως σε ιερείς και ψάλτες για τις ακόλουθες τρεις θρησκευτικές εορτές. Για την Κυριακή της Ορθοδοξίας 21 Μαρτίου, για τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου 25 Μαρτίου και τους Δεύτερους Χαιρετισμούς της Θεοτόκου 26 Μαρτίου. Η έναρξη ισχύος είναι από μεθαύριο, Κυριακή της Ορθοδοξίας.
• Επιτρέπεται η ερασιτεχνική αλιεία, είτε από πλωτό μέσο μήκους έως 8 μέτρων, είτε από την παραλία για τους διαμένοντες σε παραθαλάσσιους και μόνο Δήμους και με τη χρήση του κωδικού 6, προσεγγίζοντας δηλαδή πεζοί ή με ποδήλατα και με τα απαραίτητα βέβαια συνοδευτικά έγγραφα, στην περίπτωση ιδιοκτητών σκαφών, ήτοι το Ε9 που αποδεικνύει την ιδιοκτησία του σκάφους
 

Μάσκα:

Σε όλους τους εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους

 

Μετακινήσεις:

Επιτρέπονται οι μετακινήσεις με χρήση SMS (ή με τη συμπλήρωση της φόρμας κατ’εξαίρεση μετακίνησης που είναι διαθέσιμη στο forma.gov.gr ή με χειρόγραφη βεβαίωση, σύμφωνα με το υπόδειγμα που είναι διαθέσιμο στο forma.gov.gr ΜΟΝΟ για τους παρακάτω λόγους:

  1. Μετακίνηση για λόγους υγείας (μετάβαση δηλαδή σε φαρμακείο, επίσκεψη στον γιατρό ή μετάβαση σε νοσοκομείο ή κέντρο υγείας, εφόσον αυτό συνιστάται μετά από σχετική επικοινωνία).
    Σε αυτή την περίπτωση αποστέλλεται SMS με τον κωδικό 1.

  2. Μετάβαση σε εν λειτουργία κατάστημα προμηθειών ειδών πρώτης ανάγκης, όπου δεν είναι δυνατή η έγκαιρη αποστολή τους.
    Σε αυτή την περίπτωση στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 2.

  3. Μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία, εφόσον δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική ή τηλεφωνική εξυπηρέτηση και μόνο για κατεπείγουσες ανάγκες, μετά από τον καθορισμό ραντεβού για το οποίο ενημερώνεται εγγράφως ή ηλεκτρονικώς ο πολίτης και υπό την επιπλέον προϋπόθεση επίδειξης της ως άνω ενημέρωσης. Καθώς και μετάβαση στην τράπεζα, στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η ηλεκτρονική συναλλαγή.
    Για μετάβαση σε δημόσια υπηρεσία ή τράπεζα, στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 3.

  4. Μετάβαση για παροχή βοήθειας σε ανθρώπους που βρίσκονται σε ανάγκη, καθώς και για μεταφορά συζύγου ή συγγενούς πρώτου βαθμού από και προς τον τόπο εργασίας του, εφόσον υφίσταται σχετική ανάγκη, ή συνοδεία μαθητού στο σχολείο από γονέα ή κηδεμόνα.
    Σε αυτές τις περιπτώσεις (δηλαδή παροχή βοήθειας, μεταφορά συζύγου ή συγγενούς στην εργασία του και συνοδεία μαθητή), αποστέλλεται SMS με τον κωδικό 4.

  5. Μετάβαση σε κηδεία υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή για μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.
    Στις περιπτώσεις αυτές στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 5.

  6. Σωματική άσκηση σε εξωτερικό χώρο ή κίνηση με κατοικίδιο ζώο, ατομικά ή ανά δύο (2) άτομα, υπό την προϋπόθεση τήρησης στην τελευταία αυτή περίπτωση της αναγκαίας απόστασης του ενάμισι (1,5) μέτρου. Καθώς και μετάβαση για σίτιση αδέσποτων ζώων, εφόσον η μετάβαση πραγματοποιείται εντός του δήμου κατοικίας του πολίτη. Στις περιπτώσεις αυτές, στο SMS χρησιμοποιείται ο κωδικός 6.

* Η μετακίνηση για κυνήγι ή ψάρεμα δεν εμπίπτει σε έναν από τους προβλεπόμενους λόγους της κατ’ εξαίρεση μετακίνησης και οι δραστηριότητες αυτές δεν επιτρέπονται σε οποιαδήποτε περιοχή της χώρας.

 

Απαγορεύονται οι υπερτοπικές μετακινήσεις μεταξύ Περιφερειακών Ενοτήτων, με εξαίρεση:

  • λόγοι υγείας

  • επαγγελματικοί λόγοι

  • επιστροφή στη μόνιμη κατοικία

  • επανένωση οικογενειών

Μετακινήσεις από και προς το εξωτερικό

Όσοι εισέρχονται στη χώρα θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά αρνητικό τεστ PCR. Πιο συγκεκριμένα, οι επιβάτες των πτήσεων εξωτερικού αλλά και όσοι εισέρχονται από τα χερσαία σύνορα πρέπει να έχουν αρνητικό τεστ PCR που να έχει διεξαχθεί μέχρι 72 ώρες πριν. Τα μέτρα ξεκινούν να εφαρμόζονται από την Τετάρτη 11 Νοεμβρίου.
Παραμένει υποχρεωτική η συμπλήρωση της φόρμας PLF και η επίδειξη του QR code για όλους όσοι έρχονται από το εξωτερικό, ενώ ξεκινώντας από την Τρίτη 10 Νοεμβρίου, όλοι οι Έλληνες που ταξιδεύουν προς χώρες του εξωτερικού θα πρέπει να συμπληρώνουν τη φόρμα PLF στη σελίδα travel.gov.gr, 24 ώρες πριν το ταξίδι.

 

Συναθροίσεις/Δημόσιες ή κοινωνικές εκδηλώσεις, ανεξαρτήτως χώρου ιδιωτικού ή δημόσιου, εσωτερικού ή εξωτερικού, με την επιφύλαξη των δημόσιων υπαίθριων συναθροίσεων του άρθρου 11 του Συντάγματος και του ν. 4703/2020 (Α’ 131)

  • Αναστολή

Χώροι λατρείας/θρησκευτικές τελετές

Τήρηση κανόνων λειτουργίας, απαιτήσεων και διαδικασιών του Παραρτήματος ΙΙΙ, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας, με ευθύνη των οικείων θρησκευτικών αρχών.

Από την υποχρεωτική χρήση μάσκας κατά το άρθρο 2 εξαιρούνται οι θρησκευτικοί λειτουργοί και οι ιεροψάλτες αποκλειστικά και μόνο κατά τη διάρκεια της θρησκευτικής τελετής.

  • Τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, αποκλειστικά και μόνο από θρησκευτικό/ούς λειτουργό/ούς και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό χωρίς την παρουσία άλλων φυσικών προσώπων.

  • Σε τελετές γάμων, βαπτίσεων, κηδείες, μνημόσυνα και τις σχετικές θρησκευτικές λειτουργίες και λοιπές ιεροπραξίες και ταφικές εκδηλώσεις, επιτρέπεται η παρουσία έως εννέα (9) ατόμων.

Ζωολογικοί κήποι και φυσικοί βιότοποι

  • Αναστολή λειτουργίας σύμφωνα με την παρ. 3

 

 

Copyright, 2020-2021, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

_____

 

Ioanna N. Triperina, Psychologist BSc MSc

Address: 38, Dim. Glinou, 32200 Thiva, Viotia, Greece | T. +302262302619 | K. +306977702872

gmail: ioannatriperina

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 2000-2020

 

 

Βιογραφικό  |  Υπηρεσίες  |  Χάρτης  |  Επικοινωνία

 

Happy to connect with you