Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος BSc MSc αρ. αδ. 3750/19.5.97

 

 

Η Ψυχολόγος Ι. Ν. Τριπερίνα παρέχει ολοκληρωμένες ψυχολογικές υπηρεσίες για την προαγωγή της ψυχικής υγείας: πρόληψη, εκτίμηση και αξιολόγηση, υποστήριξη, αντιμετώπιση, ενδυνάμωση, ψυχοεκπαίδευση, συμβουλευτική, coaching, θεραπεία, αξιολόγηση αποτελεσμάτων, για ψυχολογικές διαταραχές του άγχους: πανικός, φοβίες, ιδεοψυχαναγκασμός, μετατραυματικό στρες, στρες της καθημερινότητας, της ασθένειας, αντίξοων συνθηκών ζωής κλπ.

 

 

Εδώ διαβάζετε την επιστημονική έρευνα και την επαγγελματική εμπειρία όπως αποτιμάται στο έργο της ψυχολόγου.

 

 

Stress - Άγχος - Αντιμετώπιση

 

 

 

Βρίσκεστε στην ενότητα

1. Ψυχική Υγεία - Συναισθήματος, Προσωπικότητας, Συμπεριφοράς

 

 

Αλλάζοντας νοοτροπία για το στρες

Μετατραυματικό στρες

Facebook και stress

ΑΫΠΝΙΑ, άγχος, αντίληψη

Άγχος και τελειοθηρία

Η αξία των διακοπών

Επαγγελματική εξουθένωση

Άγχος: Αντιμετώπιση, Θεραπεία

Αντιμετώπιση Άγχους - Διαχείριση Στρες

Ψυχολογικές Διαταραχές - Κατανόηση και Αντιμετώπιση


 

 

Αλλάζοντας νοοτροπία για το στρες


Αύριο θα είναι μια καλύτερη μέρα ή σήμερα ήταν μια καλή μέρα;

 

Θετική νοοτροπία: το στρες είναι καλό, έχει δυνητικά οφέλη (δίνει κίνητρο για εύρεση τρόπων αντιμετώπισης, βελτίωση απόδοσης, ενεργοποίηση).
Αρνητική νοοτροπία: το στρες είναι κακό και αποδυναμώνει.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/
10.1111/cdev.12946
 

Αλλάζοντας νοοτροπία για το στρες "the positive stress mindset" CleverCareer Project
(τα πορίσματα επιστημονικών ερευνών μας βοηθούν να διαμορφώσουμε θετική νοοτροπία στρες)
 

"Εκείνοι που έχουν παραστάσεις που προβάλλουν την ιδέα ότι το στρες είναι καλό, αντιμετωπίζουν ευκολότερα τις δυσκολίες."
Σκεφτείτε την περίπτωση ενός παιδιού που μεγαλώνει με γονείς που πανικοβάλονται από τις δυσκολίες της ζωής τους, που βλέπει τηλεοπτικά σήριαλ με ήρωες νευρωσικούς πανικόβλητους, που έχει δασκάλους χωρίς ψυχραιμία. Οι παραστάσεις του είναι τέτοιες που το οδηγούν στο συμπέρασμα ότι το στρες είναι κακό και δύσκολο στην αντιμετώπισή του.

When stress is evaluated as a challenge, a stress-is-enhancing mindset produces better cognitive and affective outcomes (than a stress-is-debilitating mindset, when stress is evaluated as threatening).

https://www.tandfonline.com/doi/full/
10.1080/10615806.2016.1275585
 

Οι ταινίες τρόμου χαλαρώνουν από το στρες, καθώς όταν οικειοθελώς εκφοβιζόμαστε, φέρνουμε τον εγκέφαλο σε λειτουργία αυτορρύθμισης των συναισθημάτων.
http://psycnet.apa.org/record/
2018-51113-001
 

Εκείνοι που έχουν καλή αίσθηση χιούμορ και γελούν με τις δυσκολίες βιώνουν λιγότερο στρες, από εκείνους που αυτοσαρκάζονται και ταλαιπωρούνται.
http://journals.sagepub.com/doi/full/
10.1177/0146167217699583
 

Οι χαμηλές προσδοκίες λειτουργούν σαν αυτοεκπληρούμενη προσδοκία, ανεβάζοντας το στρες και μειώνοντας την απόδοση, ενώ η αυτοεπιβεβαίωση βελτιώνει την απόδοση.
https://journals.sagepub.com/doi/
10.1177/0146167215577365
 

Υπό πίεση χρόνου, οι εγωιστές λειτουργούν πιο εγωιστικά, οι φιλοκοινωνικοί πιο φιλοκοινωνικά.
https://www.nature.com/articles/
s41467-018-05994-9
 

Ένα μήνυμα κειμένου μπορεί να μειώσει το στρες κάποιου που βρίσκεται σε δύσκολη κατάσταση. Το περιεχόμενο του κειμένου δεν χρειάζεται να είναι υποστηρικτικό, γεμάτο συμβουλές, ακόμα και πιο τετριμένο είναι πιο αποτελεσματικό.
https://www.sciencedirect.com/science/
article/pii/S0747563218300918
 

Ακόμα κι αν δεν σου στέλνουν μηνύματα που σε βοηθάνε, το να φανταστείς την υποστήριξη του φίλου σου, είναι το ίδιο αποτελεσματικό στη μείωση του στρες.
https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/
10.1111/psyp.13324

 

Η λήψη ενός placebo πριν τις εξετάσεις μειώνει το άγχος και αυξάνει τις δεξιότητες αυτοδιαχείρισης ακόμα κι αν γνωρίζουμε ότι πρόκειται για ψεύτικο χάπι.
https://www.nature.com/articles/
s41598-019-49466-6

 

Οι ερευνητές αναφέρουν ότι το άγχος και η κατάθλιψη είναι όσο καταστροφικά για την υγεία είναι το κάπνισμα και η παχυσαρκία.

https://neurosciencenews.com/
depression-anxiety-health-10356/

 

Για τη θεραπεία του άγχους και της κατάθλιψης οι γιατροί συνταγογραφούν χρόνο στον κήπο ως πιο αποτελεσματικό θεραπευτικό μέσο από ό,τι τα φάρμακα.

https://neurosciencenews.com/
depression-anxiety-gardening-14849/

 

 

#prevention #letstalk #depression #anxiety #adolescence #youth #youngadults #adults #mentalhealth #mentalhealthday #WorldMentalHealthDay
#stress #positive #mindset #selfhelp #mentalhealthmatters #mentalhealthawareness #brakethestigma #psychology #clevercareer

 

https://www.instagram.com/p/B2yL9OVhQhe/?igshid=a6g6ha0d3iqk (σύνολο 18 pics)

The positive stress management project όπως δημοσιεύτηκε στο Instagram

 

Copyright, 20/9/19, I. N. T.

 

 

Μετατραυματικό στρες

 

 

Η κοινή αντίληψη "ό,τι δεν σε σκοτώνει, σε κάνει πιο δυνατό" επιβεβαιώνεται στο επιστημονικό εργαστήρι όπου βρέθηκε ότι όσοι είχαν ζήσει περισσότερες τραυματικές εμπειρίες στη ζωή τους (όπως ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα ή μια ληστεία), είχαν αναπτύξει τη δυνατότητα να ελέγχουν τη μνήμη τους καταστέλλοντας το ψυχοπιεστικό συμβάν. Το εύρημα ενθαρρύνει την κατάλληλη εκπαίδευση για την αντιμετώπιση τραυματικών γεγονότων ενισχύοντας την ανθεκτικότητα στις αντιξοότητες της ζωής.

http://psycnet.apa.org/record/2018-34715-001

Copyright, 4/9/18, I. N. T.

 

 

Facebook και stress

 

 

Ένα πενθήμερο διάλειμμα από το Facebook θα μειώσει τα επίπεδα του στρες στη φυσιολογία σας.

Σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα των:

Eric J. Vanman, Rosemary Baker & Stephanie J. Tobin (2018) The burden of online friends: the effects of giving up Facebook on stress and well-being, The Journal of Social Psychology, https://www.tandfonline.com/doi/full/
10.1080/00224545.2018.1453467

Copyright, 3/5/18, I. N. T.

 

 

ΑΫΠΝΙΑ, άγχος, αντίληψη

 

 

Κοιμάται καλύτερα όποιος πιστεύει ότι κοιμάται καλά,

σύμφωνα με την επιστημονική έρευνα https://www.sciencedirect.com/science/
article/pii/S0005796717301638
.

Copyright, 5/3/18, I. N. T.

 

Συμπεριφορικές τεχνικές που αξιοποιούνται με καλά αποτελέσματα στην αντιμετώπιση της αυπνίας είναι
α. η λίστα με το τι κατάφερα τη μέρα που πέρασε,
β. η λίστα με το τι έχω να κάνω τη μέρα που θα έρθει.

Σε πρόσφατη έρευνα μελετήθηκαν οι δύο τεχνικές και βρέθηκε ότι η πιο αποτελεσματική από τις δύο για την έλευση του ύπνου είναι η λίστα με το τι θα κάνω αύριο, γιατί μειώνει το άγχος της αβεβαιότητας.

http://psycnet.apa.org/record/2017-47677-001

Copyright, 29/11/18, I. N. T.

 

 

Άγχος και τελειοθηρία

 

 

Όταν η ανησυχία επιμένει (γενικευμένο άγχος) είναι ίσως γιατί οι ανήσυχοι τύποι πιστεύουν ότι όσο συνεχίζουν να ανησυχούν μπορεί να εμποδίσουν να συμβεί το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να προετοιμαστούν για το χειρότερο, ή ότι θα τους βοηθήσει να επιλύσουν προβλήματα, μέσω μιας τελειοθηρικής προσέγγισης. Οι λιγότερο ανήσυχοι/αγχώδεις τύποι σταματούν να ανησυχούν όταν η ανησυχία δεν τους κάνει να νιώθουν καλά. Η ψυχολογία παρεμβαίνει αποτελεσματικά στη συναισθηματική, σωματική, αντιληπτική και συμπεριφορική ρύθμιση των ανησυχιών, όπως καταδεικνύει και η νέα έρευνα που δημοσιεύτηκε:

The preservative worry bout: A review of cognitive, affective and motivational factors that contribute to worry perseveration

G.C.L. Davey & F. Meeten

Biological Psychology, Volume 121, Part B, December 2016, Pages 233–243.

Copyright, 9/2/17, I. N. T.

 

 

Η αξία των διακοπών

 

Ανάλαφρη καλοκαιρινή φωτογραφία και βαριές σκέψεις για την αξία των διακοπών...

 

Πόσο διαφορετικός μπορεί να είναι ο τρόπος της ζωής μας στις διακοπές και στον υπόλοιπο χρόνο; Μπορεί η μεγάλη απόκλιση ανάμεσα στη σύντομη καθημερινότητα των διακοπών και στη μακρά διάρκεια της υπόλοιπης ζωής μας να συνιστά μείωση ή αύξηση κινήτρου για τον άνθρωπο που τη βιώνει;

Η περίοδος των διακοπών επιλέγεται από τον ίδιο τον άνθρωπο ή επιβάλλεται από κοινωνικές παραμέτρους; Ο τρόπος και ο τόπος των διακοπών είναι προσωπική επιλογή, σύμφωνη με προσωπικά ενδιαφέροντα, ή επιβεβλημένα από το επικρατέστερο “lifestyle”;

Η αίσθηση απελευθέρωσης των διακοπών αποστασιοποιεί τον άνθρωπο από τον εαυτό του ή τον φέρνει πιο κοντά σε αυτόν;

Οι υπερβολικές προσδοκίες για την περίοδο των διακοπών μπορεί να τις καθιστούν αγχωτικές και, εν τέλει, όταν δεν πραγματοποιούνται οι προσδοκίες, ο άνθρωπος να αισθάνεται ματαιωμένος, με όλες τις δυσμενείς συνέπειες;

Αν λάβουμε υπόψη μας ότι οι διακοπές δεν είναι παρά συνήθεια που εμφανίστηκε σε προηγμένες κοινωνίες του 19ου αιώνα, τότε θα προβληματιστούμε για την αξία τους για εκείνους που τις κάνουν σε σχέση με εκείνους που τις παρέχουν.

© Copyright 11.8.16, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Επαγγελματική εξουθένωση

 

Η επαγγελματική εξουθένωση είναι μια ιδιαίτερη μορφή εργασιακού στρες που περιλαμβάνει συμπτώματα συναισθηματικής εξάντλησης (αίσθημα στέρησης των συναισθημάτων), αποπροσωποποίησης (αρνητική ή κυνική στάση προς τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και αίσθηση ότι τους αξίζει ό,τι περνούν) και μειωμένης αίσθησης προσωπικής επίτευξης (τάση αρνητικής αυτοαξιολόγησης, ιδίως όσον αφορά στη δουλειά και στην προσωπική αποτελεσματικότητα).

Οι επαγγελματίες στην παροχή υπηρεσιών, στην υγεία και στην εκπαίδευση είναι πιο ευάλωτοι σε αυτό το στρες καθώς περνούν ένα μεγάλο μέρος του χρόνου τους με ανθρώπους που αρκετά συχνά αντιμετωπίζουν προβλήματα (ψυχολογικά, κοινωνικά ή βιολογικά). Ιδίως όταν η επίλυση των προβλημάτων δεν είναι προφανής ή εύκολη, η κατάσταση για τους επαγγελματίες γίνεται περισσότερο αμφίβολη και ματαιωτική.

Η επαγγελματική εξουθένωση μπορεί επίσης να είναι το αποτέλεσμα του χρόνιου στρες που βιώνουν οι επαγγελματίες που προσπαθούν να εξισορροπήσουν πολλαπλούς ρόλους στην οικογένεια, στη ζωή και στην εργασία.

Οι επιπτώσεις της επαγγελματικής εξουθένωσης είναι δυσμενείς για τους επαγγελματίες, τους πελάτες/εξυπηρετούμενους και τις επιχειρήσεις/οργανισμούς:

   Χειροτέρευση της ποιότητας της εργασίας.

   Εγκατάλειψη θέσεων, απουσίες.

   Χαμηλό ηθικό.

   Σωματική εξάντληση, αϋπνίες, υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ και φαρμάκων, συζυγικά και οικογενειακά προβλήματα.

Αντιμετωπίζεται με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις σε προσωπικό, ομαδικό και οργανωσιακό επίπεδο.

Από το βιβλίο της Ι.Ν.Τριπερίνα, Διαχείριση Καριέρας και Απόδοσης: εφαρμόζοντας την ψυχολογία στην εργασία (2002)

© Copyright 2002, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Άγχος: Αντιμετώπιση, Θεραπεία

 

Συνεδρία με τον ενδιαφερόμενο, διάρκειας μίας ώρας με περιοδικότητα που καθορίζεται αναλόγως, με σκοπό την ψυχική υγεία και ευημερία του (στους τομείς γνωστικό, συναισθηματικό, συμπεριφοράς, κοινωνικό, βιοσωματικό, υπαρξιακό), μέσα από την επικοινωνία και τη διαμόρφωση σχέσης. Περιλαμβάνει:

Αντιμετώπιση συναισθημάτων

Αναθεώρηση σκέψης και πεποιθήσεων

Αλλαγή συμπεριφοράς, στάσεων, στυλ ζωής - επίλυση προβλημάτων

Σωματική αυτορρύθμιση

Βελτίωση σχέσεων

Αντιμετώπιση ζητημάτων - διαχείριση κρίσεων

Η "ψυχολογική παρέμβαση" γίνεται συνήθως με τη μέθοδο της "ψυχολογικής υποστήριξης", της "ψυχολογικής αποκάλυψης", της "ψυχολογικής θεραπείας", της "ψυχολογικής συμβουλευτικής", του "ψυχολογικού coaching", της "ψυχοεκπαίδευσης" και με άλλες μεθόδους, αξιοποιώντας μέσα και τεχνικές που η επιστημονική έρευνα και η πρακτική εμπειρία έχει ελέγξει την αποτελεσματικότητά τους. Η "ψυχολογική παρέμβαση" βοηθάει τον ενδιαφερόμενο να βοηθήσει τον εαυτό του.

Η βραχυπρόθεσμη ψυχολογική παρέμβαση δίνει διέξοδο στην τωρινή εμπειρία, με την αποδοχή ή την αντιμετώπισή της.

Η μακροπρόθεσμη ψυχολογική παρέμβαση συνιστά ενδοψυχική διερεύνηση και ανασύσταση των ψυχικών δομών (γνωσιακών, συγκινησιακών κλπ.), άρα αλλαγή κι ανάπτυξη.

© Copyright 2002, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα.

 

 

Αντιμετώπιση Άγχους - Διαχείριση Στρες
 

Στις συνεδρίες μας απασχολούν συνήθως οι έννοιες της συναισθηματικής ευφυίας, των δεξιοτήτων που αντιπαρέρχονται το στρες, των γνωσιακών σχημάτων, της αναθεώρησης της σκέψης, της τροποποίησης της συμπεριφοράς, της ενεργοποίησης αξιών.

Η ψυχολογική παρέμβαση

Σκοπός μας είναι να εξοπλίσουμε τον άνθρωπο να αντιμετωπίζει το στρες της καθημερινότητας (σπίτι, εργασία, κλπ.) και των απαιτητικών καταστάσεων της ζωής (πχ. παιδιά σε μεταβατική φάση, διαζύγιο, απώλεια συντρόφου, κρίση μιας σημαντικής σχέσης, νέα εργασία, απώλεια εργασίας, κλπ.) με μια σειρά λειτουργικών στάσεων.

Copyright, 16/1/16, I. N. T.

 

 

 

 

 

Οι υπηρεσίες μας παρέχονται σε συνεδρίες πρόσωπο με πρόσωπο στην Αθήνα, στη Θήβα και εξ αποστάσεως.

 

 

Copyright, Ιωάννα Ν. Τριπερίνα. Μόνο με την έγγραφη άδεια της συγγραφέως επιτρέπεται η αναδημοσίευση και γενικά η αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιοδήποτε τρόπο - έντυπο, ηλεκτρονικό, ηχητικό ή οπτικό - ή μορφή - τμηματικά ή περιληπτικά.

 

 

 

 

Βιογραφικό σημείωμα της ψυχολόγου Ι.Ν.Τριπερίνα

 

copyright 2000-2020, I.N.Τριπερίνα

 

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος BSc MSc

Έδρα CleverCareer: Γληνού Δημ. 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

gmail: ioannatriperina

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 2000-2020

 

 

Συνδεθείτε μαζί μας