Ιωάννα Ν. Τριπερίνα
Ψυχολόγος MSc.

 

Βιογραφικό | Υπηρεσίες | BlogΕπικοινωνία

 

Ελληνικό Εργαστήριο Έρευνας Ανάπτυξης και Εφαρμογής της Ψυχολογίας

 

 

 

 

 

Βιογραφικό Σημείωμα

 

 

Η Ιωάννα Ν. Τριπερίνα είναι Ψυχολόγος (αρ.αδείας: 3750/19.5.97).
Σπούδασε Ψυχολογία στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Εξειδίκευσης (MSc) στην Εργασιακή Ψυχολογία από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Cardiff της Βρετανίας.

Παρακολούθησε μεταπτυχιακά σεμινάρια στις Γνωσιακές Ψυχοθεραπείες (Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Ψυχικής Υγιεινής), και στην Εκπαίδευση Ενηλίκων (Ελληνική Εταιρεία Διοίκησης Επιχειρήσεων). Είναι πιστοποιημένη από τον ΕΟΠΠΕΠ εκπαιδεύτρια ενηλίκων στη διά βίου μάθηση, δια ζώσης και εξ αποστάσεως από το 1997 και ιδρυτικό μέλος του Special Group in Psychological Coaching (2002) της Βρετανικής Ψυχολογικής Εταιρείας.
Το έτος 2000 ίδρυσε την εταιρεία CleverCareer που έχει ως αντικείμενο την έρευνα και την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων ψυχολογίας, μελετώντας τις ελληνικές ιδιαιτερότητες, με σκοπό την ανάπτυξη ανθρώπων, ομάδων, οργανώσεων και όλης της κοινότητας. Μέχρι σήμερα δραστηριοποιείται στο CleverCareer παρέχοντας ψυχολογικές υπηρεσίες για την προαγωγή της ψυχικής υγείας σε όλη την πορεία της ζωής, σε πρόσωπα όλων των ηλικιών (παιδιά, έφηβοι, ενήλικες, τρίτη ηλικία), ζευγάρια, οικογένειες, ομάδες και επιχειρήσεις.
Η Ιωάννα Ν. Τριπερίνα είναι η συγγραφέας του βιβλίου "Διαχείριση Καριέρας και Απόδοσης: εφαρμόζοντας την ψυχολογία στο χώρο εργασίας" (2002). Επίσης, είναι δημιουργός καινοτόμων προγραμμάτων όπως το Συναισθηματικό Παιχνιδοσχολείο, ο Βιωματικός Τουρισμός στην Βοιωτία και στην Στερεά Ελλάδα, Διαγενεακή Συνεργασία στις οικογενειακές επιχειρήσεις, Σχολές Συναισθηματικής Ευφυΐας Γονέων, Βιωματική Εκπαίδευση στελεχών και εργαζόμενων, Ψηφιακή Κουλτούρα και Προσωπική και Κοινωνική Ταυτότητα, Δημιουργική Ψυχολογική Γραφή κ.α. πολλά από τα οποία εφαρμόστηκαν στην Ελλάδα και την Κύπρο.
Τα επιστημονικά και επαγγελματικά της ενδιαφέροντα επικεντρώνονται σε θέματα όπως: ψυχοσυναισθηματικά προβλήματα παιδιών, εφήβων, ενηλίκων και ανάπτυξη σταδιοδρομίας, επαγγελματική εξουθένωση και προβλήματα σχέσεων, προσωπική ανάπτυξη επιχειρηματιών, δυναμική των ομάδων στο χώρο εργασίας, το επάγγελμα του ψυχολόγου και το θρησκευτικό βίωμα, σχεδιασμός εμπειρίας στην Ελλάδα.

Γνωρίζει Αγγλικά και Γερμανικά, διαβάζει και γράφει πολύ.

Δέχεται ραντεβού στο γραφείο της στη Θήβα και εξ αποστάσεως.


 

 

_____________________

 

Το έργο της ψυχολόγου

 

Η Ελλάδα σε διεθνείς έρευνες είναι συχνά πρώτη στο άγχος και στην κατάθλιψη, στο κάπνισμα, στην παχυσαρκία των ενηλίκων και των παιδιών, στις καρδιοπάθειες κ.λπ. Είναι επιτακτική ανάγκη στη χώρα μας η υιοθέτηση μιας νέας νοοτροπίας και ενός νέου τρόπου ζωής ο οποίος μπορεί αποδεδειγμένα να μας απαλλάξει από αυτές τις δυσάρεστες πρωτιές. Μάλιστα δεν είναι τόσο νέα...

 

Αφού, όπως πρώτος το διατύπωσε ο αρχαίος Έλληνας Στωικός Φιλόσοφος, Επίκτητος, δεν είναι τα ίδια τα πράγματα που μας ταράσσουν αλλά η γνώμη μας για αυτά, αλλάζοντας γνώμη για τα πράγματα, μπορούν να παύσουν να μας ταράσσουν. Στην εποχή μας η γνωσιακή αναδόμηση (σε απλά ελληνικά, η αλλαγή του τρόπου σκέψης που συνδέεται με την αντιμετώπιση των συναισθημάτων, την προσαρμογή της συμπεριφοράς και εν τέλει την αλλαγή του τρόπου ζωής) είναι επιστημονικά τεκμηριωμένη μέθοδος διαχείρισης του στρες (των πιεστικών συνθηκών και καταστάσεων που μας ταράσσουν), οδηγώντας στην υιοθέτηση ενός τρόπου ζωής που προάγει την υγεία, την αυτογνωσία, την αυτορρύθμιση και την ευημερία. Σε αντίθεση, η κακή διατροφή, η έλλειψη άσκησης, το κάπνισμα, το αλκοόλ, οι ουσίες, το βεβαρυμμένο πρόγραμμα ή το άδειο πρόγραμμα, οι προβληματικές διαπροσωπικές σχέσεις στην οικογένεια, στην εργασία και στην κοινότητα, αποτελούν στρεσογόνους παράγοντες ή αναποτελεσματικές προσπάθειες να απαλλαγεί κανείς από το στρες, βάζοντας τον εαυτό του σε έναν φαύλο κύκλο. Η μόλυνση του περιβάλλοντος, η έλλειψη δομής και κοινωνικής οργάνωσης, η κρίση θεσμών και αξιών, αποτελούν το ευρύτερο πλαίσιο μέσα στο οποίο προκύπτουν οι στρεσογόνες καταστάσεις για ένα πρόσωπο, καθιστώντας δύσκολη την αναγνώριση του πού αρχίζει και πού τελειώνει η συλλογική και η προσωπική ευθύνη. Παρόλο που ζούμε πλέον σε κοινωνίες μακριά από το κέντρο λήψης των αποφάσεων που μας αφορούν (γεγονός που επιτείνει το στρες), μπορούμε να κρίνουμε αυτές τις κοινωνικές καταστάσεις και να κάνουμε μικρές καθημερινές επιλογές με κριτήρια, γιατί σίγουρα δεν είμαστε έρμαια αυτών των αφ’ υψηλού αποφάσεων.

 

Η ψυχολόγος διευκολύνει στην

- Αξιολόγηση των στρεσογόνων καταστάσεων του περιβάλλοντος και της αντίληψης του προσώπου για αυτές (πού βρίσκεσαι τώρα)

- Θέσπιση στόχων (πού θέλεις να φτάσεις)

- Ανάπτυξη σχεδίων (πώς θα φτάσεις: ενδοσκόπηση, αναγνώριση δυνατοτήτων και αδυναμιών, καλλιέργεια δυνατοτήτων, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων κ.λπ.)

- Επίτευξη μιας ζωής με νόημα, πέρα από την αλλοτρίωση της σκέψης, την απώθηση του συναισθήματος και την παθητικοποίηση της συμπεριφοράς.

 

Η ψυχολόγος αξιοποιεί εργαλεία για την

- Αξιολόγηση του στρες, του άγχους, της θλίψης, του θυμού, της συμπεριφοράς (παθητική/επιθετική), των γνωσιακών λαθών και των βαθύτερων πεποιθήσεων.

- Αξιολόγηση του τρόπου ζωής: διατροφικές συνήθειες, φυσική δραστηριότητα, δραστηριότητες ελεύθερου χρόνου, ύπνος, ιστορικό (προσωπικό και οικογενειακό).

 

Η αυτοπαρατήρηση, η παρατήρηση του περιβάλλοντος, η αυτοαξιολόγηση, η κριτική αντιμετώπιση του περιβάλλοντος, η ενσυνειδητότητα είναι βιωματικές μέθοδοι ενδοσκόπησης και διερεύνησης με σκοπό την προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη.

 

Σκοπός της συνεργασίας σου με την ψυχολόγο:

- Έλεγχος των πηγών του στρες και της αντίληψης για το στρες

- Έλεγχος των συμπτωμάτων άγχους (φόβου, πανικού)

- Έλεγχος καταθλιπτικών συμπτωμάτων

- Διαχείριση θυμού

- Καθιέρωση πιο λειτουργικού τρόπου σκέψης (αμφισβήτηση των δυσλειτουργικών σκέψεων)

- Ανάπτυξη διεκδικητικής συμπεριφοράς

- Ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, αυτοεικόνας, αυτοπεποίθησης και αυτοεπάρκειας

- Βελτίωση καθημερινής ρουτίνας (διατροφή, άσκηση, ύπνος κ.λπ.)

- Βελτίωση ποιότητας ζωής

- Βελτίωση ακαδημαϊκής / εργασιακής απόδοσης

- Βελτίωση διαπροσωπικών σχέσεων (επικοινωνία)

- Βελτίωση οργανωτικότητας και δημιουργικότητας.

 

 

_____________________
 

Ιωάννα Ν. Τριπερίνα, Ψυχολόγος MSc

Έδρα CleverCareer: Γληνού Δημ. 38, 32200 Θήβα, Βοιωτία, Ελλάδα | T. +302262302619 | K. +306977702872

gmail: ioannatriperina

www.clevercareer.gr, copyright Ι.Ν.Τ, 2000-2023

_____________________

 

 

Χαιρόμαστε να συνδεθούμε μαζί σας